... את כל שאר הדעות שיש בעולם, ואפילו גם את
ההפך של עצמה. כי כאשר האדם נוקט בעמדה כלשהי, אז כלפי חוץ הוא בעצם מסכים פחות עם שאר הדעות, והוא כמובן שולל את
ההפך של הדעה העצמית שלו. אבל בשורש של כל הדעות, הכל אחד. כי כל דעה נשענת על שכל כלשהו. וכל שכל נשען על שכל אחר, עד שמגיעים לשכל הראשון, שהוא ... דבר רואה גם את כל שאר הדברים, ואפילו את
ההפך של הדבר עצמו. כי כפי שכבר ביארתי, השלמות של כל הדברים, היא כאשר האדם מכיל בתוכו את ההפכים. כי כל זמן שהאדם עדיין לא מסוגל להכיל בתוכו הפכים, אז תמיד הוא ירגיש שחסר לו את
ההפך של מה שיש לו. אבל כאשר האדם מכיל בתוכו הפכים, ממילא לא חסר לו דבר. וכאשר לדוגמא האדם נוקט בעמדה כלשהי, הרי שהוא בעצם שולל בצורה כלשהי את ... מסוגל לומר דבר אחד, ולכלול בתוכו את
ההפך שלו. כי החכם האמיתי, כאשר הוא שומע דיבור כלשהו, הוא שומע גם את החיצוניות שלו, שהיא נפרדת משאר הדברים. אבל הוא שומע גם את הפנימיות שלו, ... מופשטת באמת, שהוא בכל דבר רואה אפילו את
ההפך שלו, ממילא הוא יכול להיות גם בעולם השינויים, ועדיין להישאר מחובר לאחדות, וזאת השלמות. ...