... שאותו אלוהים אח"כ הפריד מעצמו לצורך בריאת העולם? אם נאמר שאכן כבר לפני
הבריאה היה הבדל בין חלקים שונים בתוך ... שמורכבת מחלקים שונים / שאינה אין סופית / יחידה וכולי. ואם ננסה לומר, שבטרם
הבריאה, לא היה שום הבדל בין מהותו ... שבין החלקים השונים של הבורא. ז"א אם נאמר שהבורא לקח חלק מעצמו לצורך
הבריאה, כדי להתחמק מלומר שהוא ברא את העולם מישות שהיא אינה הוא כנ"ל, הרי שבעצם אנחנו אומרים כי כבר בטרם
הבריאה היה הבדל כלשהו בין הבורא ... וללא שום ישות אחרת שאינה העולם. אם נאמר כך, הרי שאז אפשרי לומר כי לפני
הבריאה לא היה שום הבדל בתוך הבורא עצמו בין שום דבר לשם דבר. ופשוט ברגע
הבריאה, הבורא עצמו הפך את עצמו כולו ... עצמו, וכי הוא עצמו אינו קיים יותר לחלוטין. בהסבר הנ"ל אנחנו אומרים כי בטרם
הבריאה היה רק אלוהים בלבד כישות ... כל ישות אחרת שאינה היקום / העולם וכולי. אך אם נתעקש לומר, כי גם עכשיו אחרי
הבריאה, עדיין קיימת ישות נפרדת ... הרי שקיימות לפחות 2 ישויות שונות בטרם בריאת העולם. ואם ננסה לומר כי לפני
הבריאה היה קיים רק אלוהים כישות אחת, וכי
הבריאה נגזרה ממהותו של הבורא עצמו, ... ממנה וגם עכשיו עדיין יש אלוהים + העולם שאותו הוא ברא, הרי שזה אומר שלפני
הבריאה היה הבדל לפחות ברמת הפוטנציאל ... וא"כ הבורא הוא מורכב מדברים שונים, והוא כבר אינו אין סופי וכולי. ונחדד:
הבריאה היא בעצם תהליך של הוצאה מ - כוח אל הפועל. גם אם נאמר כי לפני
הבריאה הייתה רק ישות אחת בלבד שהיא ... שאלוהים לקח חלק ממנו לצורך בריאת העולם, כי אז זה מגדיר את אלוהים של אחרי
הבריאה וגם את של לפני
הבריאה, כישות שמורכבת מחלקים שונים, ... ש 3 - אלוהים לקח חלק ממנו כדי לברוא את העולם. אך אז זה אומר שגם כבר לפני
הבריאה היה שינוי בתוך מהותו של הבורא ... אלא תמיד היו מספר ישויות נצחיות שונות עם יחסי כוחות שונים ביניהן. 4 - בטרם
הבריאה היה רק אלוהים, וברגע
הבריאה הוא העלים את עצמו לגמרי והפך ... רק שאז בעצם עכשיו אין אלוהים, כי אחרת זה יוצר אלוהים מורכב מהותית לפני
הבריאה כנ"ל. ...