... האנושי שלו, אז השכל של האדם מתחבר לשורש השכל של המציאות, שהוא השכל העל אנושי, ושם האדם רואה את
האמת של המציאות באמת.
והאמת של המציאות היא כ"כ גדולה, עד ששם בשכל הגדול של המציאות, אין לשקר שום קיום כלל. כי שם באותה רמת תודעה, גם אם האדם יחליט שהוא ... הגיע האדם. וגם אם יש לאדם את כל ההוכחות והטיעונים בעולם להוכיח שהוא יודע את האמת, הרי שעדיין כל
האמת של האדם היא אמת סובייקטיבית בלבד, שמוגבלת ליכולת התפישה האישית של האדם עצמו, שיתכן כמובן שהוא טועה. כי יש כאן סוד גדול. והסוד ... לכך. כי בין ידיעת האמת האחת של המציאות, לבין התנהלות יום יומית, יש הבדל של שמים וארץ. כי ידיעת
האמת של המציאות, מצריכה לשם כך שתהיה לאדם יכולת תפישה אין סופית, כדי שהאדם יוכל לראות בעיני שכלו את כל התמונה המלאה של המציאות, ... ומי שהוא חפץ באמת האמיתית, עליו להבין, שכל זמן שהוא צריך להוכיח לוגית / שכלית / רגשית את
האמת שלו, דהיינו, כל זמן שיש אפשרות אפילו תיאורטית שיש אמת אחרת, הרי שהאדם מוגבל לתפוש את האמת רק על ידי מגבלות התפישה המוגבלת שלו. ... את ההפך של מה שהוא הבין, גם אז הוא יראה תמיד רק את האמת. כי האמת שם היא כ"כ גדולה, עד שבתפישת
האמת של השכל הגדול במעלה, שם האדם לא מסוגל לחשוב על שום דבר שהוא לא האמת האחת. ושם באותה תפישת מציאות, האדם רואה ומגלה את נקודת האמת שיש בכל הדעות השונות שיש בעולם, שהיא האמת האחת. כי לכל אחד יש את
האמת שלו. אבל כל זמן שהאדם מבין שיש מישהו אחר כלשהו בעולם, שיכול אפילו תיאורטית לחשוב אחרת ממה שהוא חושב, הרי שהאדם עוד לא הגיע לאמת ... עצמה היא גדולה מאוד, והיא נמצאת גם בהפך של מה שהוא אומר. אבל כל זמן שהאדם עוד לא חווה את ידיעת
האמת שלו בצורה כזו, דהיינו, כל זמן שהאדם עדיין חושב שמה שהוא מבין זאת האמת, ושכל אפשרות אחרת היא פחות אמת ממה שהוא חושב, הרי שהאדם ... / לחשוב על דבר שקר שהוא לא האמת המדויקת ביותר, הרי שיש באדם עצמו עדיין גם שקר, והרי שגם תפישת
האמת של האדם היא עדיין לא האמת האחת של המציאות. ורק כאשר האדם מגיע לזיכוך של התפישה שלו בתכלית המעלה העליונה, דהיינו, רק כאשר האדם ...