...
האמת עצמה - איך אפשר להיות
האמת עצמה? כי ידיעה שלמה באמת, היא רק כאשר היודע והידוע והידיעה מתאחדים. כי כל דבר ... שזה כמובן אינו אפשרי, משום שהאדם הוא לא המציאות, אלא רק חלק ממנה. והאדם לעולם לא יכול לדעת את
האמת באופן אובייקטיבי, אלא אם כן הוא יהיה
האמת עצמה, שזה כמובן דבר שהוא אינו אפשרי. כי איך אפשר להיות
האמת עצמה?! ואעפ"כ כמובן שהכל אפשרי, כפי שיתבאר להלן. והעניין הוא, כי בשורשו הכל אחד. ובעיני הצופה,
האמת, היא אינה ישות ממשית, אלא היא רק מושג מופשט בלבד, ומה שייך שהאדם ה"ממשי", יהפוך ... לגבי האחדות של המציאות, שהיא נתפשת כמשהו ממשי, למרות שבאמת היא רק מושג מופשט. והעניין הוא, כי
האמת היא שורש כל המציאות. והיא המהות של המציאות. כי מהות המציאות, היא מחוייב המציאות. והדבר היחיד שקיומו מחוייב, זאת
האמת המוחלטת, שקיומה מחוייב. ובעיני המתבונן, הדבר הזה לא ברור. כי כיצד יכול להיות ... שהוא אינו ישות כלל, כיצד אפשרי הדבר, שהוא יהיה מהות המציאות? ומה שייך לומר, שמהות המציאות זאת
האמת? ואעפ"כ, מה שנראה לאדם כממשי, לא בהכרח שהוא אכן ממשי. ולהפך, שמה שנראה לאדם כלא ממשי, לא בהכרח שהוא אכן לא ממשי.
והאמת, דהיינו, הדבר שקיומו מחוייב, היא הדבר הממשי ביותר. והאדם, לא היה יכול להבין את ... האדם הוא רק המציאות עצמה ממש, מנקודת המבט הזו האדם בהחלט יכול להבין, את אלוהים / המציאות /
האמת וכולי. והרעיון הוא, שעל ידי זה שהאדם מוסר את נפשו על
האמת, דהיינו, שהאדם מנסה בכל כוחו ממש (כפשוטו), להבין את
האמת המחויבת של המציאות, שאינה תלויה בשום שכל וסיבה כלשהם, אלא שהיא נכונה באופן ... לפני בריאת העולם, ושם גם נמצאת הסיבה הראשונה וגם מה שהיה לפניה וכולי. ואז האדם הופך להיות
האמת עצמה, דהיינו, הופך להיות מחוייב המציאות, שזאת לא ישות נפרדת, אלא זה החיבור של כל הישויות כולן לישות אחת חסרת כל הגדרה. ואז האדם הופך להיות
האמת עצמה, וזוכה לדעת אותה בגוף ראשון. והאדם הוא כבר
האמת עצמה, אך הוא לא יודע זאת. והאדם הוא כבר כל דבר, אך הוא לא יודע זאת. ועל ידי ...