... כי כאשר האדם מנסה להתקרב אל
האמת והטוב, אז עובר עליו מה שעובר... ולפעמים עוברים על האדם ימים ושנים, ונדמה לאדם שהוא כלל לא מתקרב אל
האמת ואל הטוב האמיתי, אלא שהוא בכלל מתרחק... כי האדם רואה ומגלה, עד כמה הוא מטעה את עצמו, והאדם פחות נהנה מהחיים ברמה החיצונית וכולי. ועל האדם ... כלשהו. וכיו"ב לעניין חיפוש
האמת המוחלטת, שהיא אמת שאינה מוגדרת. כי אם הדבר מוגדר, הרי שיש לו ניגוד ששונה ממנו. ואם יש לו ניגוד ששונה ממנו, אז הוא לא מוחלט. ולכן,
האמת המוחלטת, היא דבר שלא ניתן להגדיר אותו כלל. ואם לא ניתן להגדיר אותו, כיצד ניתן להבין אותו?! ולכן, בכל פעם שהאדם מנסה להבין את
האמת, הוא מתרחק ממנה. כי לנסות להבין משהו, פירושו להגדיר אותו בתוך המחשבה. וכאשר מנסים להגדיר את
האמת, אז המציאות טופחת לאדם על פניו ומראה לו שזו לא
האמת המוחלטת. כי כל דבר שהוא מוגדר, הוא לא מוחלט. (ואפילו זה שהגדרתו כדבר שאינו מוגדר, גם הוא מוגדר על ידי השלילה שלו וכולי). ובכל פעם שהאדם מנסה ... של דבר האדם מגלה וחושף את
האמת. כי
האמת היא לא משהו מוגדר, אלא היא מה שנשאר אחרי שכל הדברים המוגדרים נעלמים. והדרך להשיג את הדבר שאי אפשר לאחוז בו, היא על ידי זה שהאדם משחרר את ... מאמין לעצמו, אלא מחפש רק את
האמת, ובאמת מטיל ספק בתפישת הנפרדות שלו, ומחפש את הידיעה המוחלטת, שאין בה שום ספק כלל. ועל ידי זה שהאדם בודק כל דבר, האם הוא אכן
האמת באופן מוחלט, על ידי זה כל הישויות השקריות של האדם מתות, ואז נשארת רק
האמת האחת, שהיא חיה לנצח ואי אפשר להרוג אותה. כי השאלות, הורגות את השקרים ואת השקרנים. ולכן השקרנים מעודדים את האדם להאמין להם ולא לשאול שאלות. וכל ... ואת הטיפשות, והן חושפות את
האמת האחת הטובה שנשארת בסוף של כל השאלות. שאז האדם מבין את המוחלט ומקבל גם את
האמת וגם את הטוב האמיתי. וכל זמן שהאדם עוד לא השיג את המוחלט, אש הגיהנום של הספקות, תמיד תמשיך לבעור בליבו. משום שהוא נאחז, בלבושי השקר החיצוניים ... מברר עד הסוף באופן מוחלט מה
האמת, אז הוא נאחז בשקר, עד שהוא סובל מספיק, ומחפש את
האמת, ומשחרר את האחיזה שלו בשקר. אבל מי שמראש מחפש את המוחלט, ו כן מנסה לאחוז בכל מיני רעיונות שונים, אבל מנסה לאחוז בהם באופן מוחלט, דהיינו, מנסה ...