... חושב עם עצמו ושואל את עצמו, למה אני מפחד מהדבר הזה?
האם באמת אני צריך לפחד מהדבר הזה? ואז מיד קופץ לאדם פחד אחר עמוק יותר, שאומר לו: כן, אתה צריך לפחד מהדבר הזה. כי אם לא תפחד ממנו, אולי יקרה לך דבר רע אחר, שממנו אתה הרי מפחד. והפחד ... האדם ילך עד הסוף, ועל כל פחד שיש לו, ישאל את עצמו,
האם באמת אני צריך לפחד מהדבר הזה?
האם באמת הדבר הזה הוא באמת רע?
האם באמת הדבר הזה הוא כ"כ מפחיד? ואם האדם יעשה את זה עד הסוף ממש, אז כל הפחדים שלו יתבטלו ממנו לגמרי. אבל מה שבד"כ קורה בפועל זה, שהאדם כן שואל את עצמו, למה אני מפחד שיקרה לי כך או ... מספיק מהפחד ומהחרדה שלו, אז הוא ממשיך לחקור עד הסוף,
האם באמת אני צריך לפחד?
והאם באמת הדבר שנראה לי כרע, האם הוא באמת רע? ואם האדם ממשיך עם השאלות האלו עד הסוף, ולא מפחד כלל לשאול שאלות על הפחדים והחרדות שלו, על ידי זה כל הפחדים והחרדות שלו נעלמים לגמרי. לדוגמא: ... לשאול כל הזמן, למה אני מפחד מדבר כזה או אחר?
והאם באמת הדבר הזה הוא רע?
והאם באמת אני צריך לפחד ממנו? ולהמשיך לשאול את השאלות האלו, בלי להרפות מהן, ובלי לפחד משום פחד שקופץ בדרך. אלא, לשאול את השאלות האלו, עד הסוף הטוב. ובדרך, יש המון פחדים מפחידים והמון ... בכל כוחו על הפחד והחרדה שלו, ולהמשיך לשאול שאלות,
האם באמת אני צריך לפחד ולהיות בחרדה?
והאם באמת זה רע? ומי אמר שזה רע? וכולי. עד שבסופו של דבר, האדם מגיע לנקודת מבט, שבה אין טוב ורע, וממילא אין שום פחד או חרדה. ואז, הנקודה הזאת, מאזנת אצל האדם את הפחדים והחרדות שלו. כי גם ...