... הוא טוב או שהוא רע. והנה כל דבר שהוא, או שהוא טוב או שהוא רע. ועפ"ז החלוקה של הטוב והרע בעולם היא מאוד ברורה, והיא
שהאחדות היא טובה, כי כאשר הכל אחד, אז ... היא כולה רעה, ללא שום טוב בכלל. כי בכל מקום שיש הפרדה, יש חיסרון בכל אחת מהישויות, וממילא תמיד רע. ונמצא אם כן, כי
האחדות היא טובה, והנפרדות כולה כולל ... של אין סוף ויש גם ריבוי של הטוב, בבחינת טוב "מאוד", דהיינו, יותר טוב מאשר הטוב המוחלט. והעניין הוא, שמי שלא מחובר אל
האחדות של המציאות, אצלו
האחדות נפרדת מהנפרדות. ולכן יש רק אחדות אחת בלבד. כי באחדות אין שום נפרדות ואין שום ריבוי,
והאחדות היא אחת, והטוב הוא אחד, והאמת היא אחת. אבל כל זה נכון, רק אצל הטועים, שהם מפרידים בין
האחדות לבין הנפרדות, והם נאחזים באחדות של שקר. אבל יש אחדות של אמת, שבה אין הפרדה בין הנפרדות לבין
האחדות והכל אחד ממש. ושם, כל אחת ואחת ... הכל אחד ממש, ואין חילוק בין היש סוף לבין האין סוף. ונמצא שיש ריבוי של אחדות. שכל אחת מהישויות הנפרדות, היא עצמה
האחדות האחת בפני עצמה. ויש כאן דבר ... כך שיש שלמות מעל שלמות, שההבדל ביניהן, הוא לא במהות השלמות, כי המהות היא אחת, שבשלמות הכל אחד, אלא ההבדל הוא בעוצמת
האחדות וכולי. (והאין סוף הוא מחוץ ... לא יכול להיות יותר אמת מאשר האמת, או יותר טוב מאשר טוב אמיתי, שכל מהותו היא, שאין טוב ממנו. ואעפ"כ מי שזוכה לשכל של
האחדות, אצלו הנפרדות היא טובה מאוד . ... זו מזו (ולמרות שזה לא הגיוני, אעפ"כ כך הוא הדבר), ואז יש ריבוי של האין סוף. ובסיכומו של דבר, מי שלא זוכה לשכל של
האחדות, אז אצלו הנפרדות היא רעה. משום שכל ישות, היא חסרה את
האחדות האחת הטובה. אבל מי שזוכה לשכל של
האחדות, אצלו הנפרדות היא טובה מאוד, משום שכל ישות, היא טובה בטוב האמיתי של
האחדות הטובה האחת, וזהו העניין של טוב ...