... אהבות משלימות, רק לאהוב, רק אהבה - חלק 2 והרעיון הוא, שכל חיפוש אחרי אהבה יחסית, או אהבה כלשהי בכלל, הוא תמיד נובע מתוך חוסר אהבה מוחלטת. והוא תמיד, מרחיק את
האדם מהאהבה המוחלטת. כי באהבה המוחלטת, לא מחפשים אהבה, כי יש ... כי האהבה היחסית, היא מנוגדת, לאהבה המוחלטת. וזה בעצם אומר, שנראה, שהאהבה היחסית והאהבה המוחלטת, הן אהבות מנוגדות אחת לשנייה. שהחיפוש אחרי אהבה יחסית, מרחיק את
האדם מאהבה מוחלטת. והחיפוש אחרי אהבה מוחלטת, מרחיק את
האדם מאהבה יחסית. כי לחפש אהבה מוחלטת, פירושו, להפסיק לחפש ... דבר כלשהו, עליו להבין שזה אפשרי. אבל, רק אם הוא יצליח לשנות את צורת החשיבה שלו, ולהביא אותה למצב כזה, שבו, הוא לא יראה שום חיסרון בשום דבר בעולם. שאז ורק אז,
האדם יכול לחוות אהבה מוחלטת ומלאה בלב שלם.
שהאדם מלא באהבה, ומחובר בהרמוניה מלאה עם כל המציאות כולה, בלי שום תנאים ובלי שום סיבה. ולמצוא אהבה מוחלטת, זה אפשרי, על ידי שינוי צורת החשיבה של
האדם. וכאשר
האדם מחפש אהבה יחסית, הרי שבכך הוא בעצם מרחיק את עצמו מלמצוא ... שלו. אלא, צריך להתחיל לנסות לאהוב כל דבר, כולל החסרונות שלו. ומנקודת המבט הזו שביארתי לעיל, אהבה יחסית ואהבה מוחלטת, הן אהבות מנוגדות אחת לשנייה. כי הרצון של
האדם להשיג אהבה מוחלטת, מרחיק את
האדם מלמצוא אהבה יחסית, והרצון של
האדם למצוא אהבה יחסית, מרחיק את
האדם מלמצוא אהבה מוחלטת. אבל, יש גם עוד נקודת מבט הפוכה, שממנה ניתן לראות, שאהבה יחסית ואהבה מוחלטת, אלו שתי אהבות משלימות - שהן משלימות אחת את השנייה. ואדרבה, החיפוש של
האדם אחרי אהבה יחסית, הוא מקרב את
האדם לאהבה המוחלטת. והחיפוש של
האדם אחרי אהבה מוחלטת, הוא מקרב את
האדם אל האהבה היחסית. ובלי
שהאדם ירצה למצוא אהבה מוחלטת, בלי זה
האדם גם לא ירצה למצוא אהבה יחסית. ובלי
שהאדם ירצה למצוא אהבה יחסית, בלי זה
האדם לא ירצה למצוא אהבה מוחלטת. כי מי שיתבונן יראה, כי למרות שהחיפוש של
האדם אחרי אהבה יחסית, נובע מכך
שהאדם לא מספיק רוצה למצוא אהבה מוחלטת, הרי שמצד שני, החיפוש של
האדם אחרי אהבה יחסית, הוא נובע, רק משום כך
שהאדם מחפש אהבה מוחלטת. ובלי
שהאדם היה מחפש אהבה מוחלטת, בלי זה הוא לא היה מחפש אהבה יחסית. ולמה? כי בפועל, תמיד יש לאדם אהבה יחסית ברמה כלשהי ובעצמה כלשהי. כי תמיד, בכל דבר שיש בעולם, יש בו גם חסרונות כלשהם וגם יתרונות כלשהם. ותמיד,
האדם גם מרגיש טוב וגם מרגיש רע ברמה כלשהי. וזה בעצם אומר, שתמיד יש לאדם אהבה יחסית ברמה כלשהי. כי כפי שאמרנו, אהבה יחסית, היא מצב, שבו יש גם אהבה וגם שנאה. אלא, שבאופן יחסי,
האדם יותר אוהב מאשר שונא. שאז,
האדם אומר שהוא אוהב את הדבר, והוא מתכוון לומר, שהוא באופן ... בלי שום שנאה כלל. ואם ניקח בן אדם, וניקח ממנו באופן מוחלט, את הרצון למצוא אהבה מוחלטת, הרי שבכך בעצם גרמנו לו לאהוב באופן מוחלט, את חוסר האהבה המוחלטת. ז"א,
האדם מחפש אהבה מוחלטת, כדי להגיע למצב של רק אהבה. וזה נובע, מכך
שהאדם לא מוכן להרגיש גם שנאה. ובפועל, לא משנה כמה אהבה יש לאדם, הוא תמיד רוצה עוד ועוד אהבה ללא גבולות כלשהם. והרעיון הוא, שהחיפוש אחרי אהבה, נובע, מכך
שהאדם לא מוכן להרגיש שנאה. כי אם