... האחדות של המציאות, לא שייך שום
דיבור כלל. כי כל
הדיבורים וכל המחשבות וכל הרעיונות שישנם, הם כולם רק מצד הנפרדות של המציאות. כי כאשר הכל אחד ... שבאחדות של המציאות לא שייך
דיבור, אבל שייך מחשבה. אבל מצד האמת, גם המחשבה היא
דיבור, וגם המחשבה היא גבול וגדר, שלא מכילה את האין סוף של האחדות. ומאחר שבאחדות של המציאות לא שייך שום
דיבור של שכל כלל, ממילא זה אומר שכדי שיהיה אפשר לדבר
דיבור כלשהו, לשם כך צריך "לשקר" . כי החכם האמיתי צריך "לשקר" ולחשוב שיש נפרדות וטוב ורע, כדי ... ולכן גם באחדות המציאות, שייך
דיבור ומחשבה ונפרדות. כי האחדות האמיתית, היא כאשר הנפרדות מתאחדת עם האחדות לישות אחת ממש. וכל ... הם אחד, מצד השכל הזה, כל
דיבור שיש בעולם, הוא של נפרדות. וממילא הוא נחשב לשקר ביחס לשכל של האחדות שבו הכל אחד. ולכן מצד ... ולכן מנקודת המבט שלו כל
דיבור, הוא נוגד את האחדות של המציאות, כי באחדות לא שייך
דיבור כלל. והחכם האמיתי, רוצה להביא את האדם לתפישת מציאות כזו, שבה האדם ימשיך לחיות בנפרדות ... לשלמות. והתכלית היא, שבאמצעות
הדיבורים האלו, האדם ישתחרר לבסוף, גם
מהדיבורים האלו, ושאז האדם לא יהיה מוגבל להיצמד רק לאמת / לאחדות / לשלמות, אלא יוכל להיות גם בשקר ...