... מחזקים אצל המטופל את הפחד והחרדה שלו. והגישה השנייה אומרת, שהמאמן האישי, דווקא כן צריך להזדהות עם הפחד והחרדה של המטופל, כי רק כך הוא יכול לעזור לו. כגון
לדוגמא, ילד שמפחד ממפלצת שיש מתחת למיטה שלו. ... מתחת למיטה, על ידי זה שהוא ישכנע אותו שאין מפלצת מתחת למיטה. זאת הגישה הראשונה. והגישה השנייה היא, שההורה צריך, כן להזדהות עם הפחד של הילד מהמפלצת. כגון
לדוגמא לומר לילד, שהם יעשו דברים, כדי שהמפלצת לא ... שהוא צריך להתגונן ממנו. ולכן, יש גם גישה הפוכה, שאומרת שאסור להזדהות בשום פנים ואופן, עם הפחד של האדם. וכאשר האדם מפחד, צריך לעקור את הפחד בשורשו. כגון
לדוגמא, שאם הילד מפחד ממפלצת מתחת למיטה שלו, אסור ... גם אז לא יקרה לו שום דבר רע מבחינה אובייקטיבית. כי המחשבה הזאת, היא שכל מאוד מאוד גדול. שהיא מצריכה מהאדם לחשוב את ההפך הגמור, של שורש הפחד שלו. כגון
לדוגמא, שהילד לא מסוגל להכיל את המחשבה שאומרת, שגם אם תהיה מפלצת מתחת למיטה שלו, וגם אם היא תפגע בו, עדיין הוא לא צריך לחשוב שזה רע, ולא צריך לפחד מזה. או
לדוגמא, שהאדם לא מסוגל להכיל בתוכו את המחשבה ... נראית לו כבלתי אפשרית להשגה. ולכן יש גם את צורת הטיפול ההפוכה, שאומרת שכן צריך ואפשר להזדהות עם הפחד של האדם, אבל לנסות לרכך ולהקטין את הפחד של האדם. כגון
לדוגמא, הילד שמפחד מהמפלצת. שאם ננסה לשכנע את הילד, ... על ידי הסתכלות מוחלטת, ששם אין שום טוב ורע. ואעפ"כ יש גם עצות יחסיות, איך להתמודד עם הטוב והרע היחסיים. והשיטה הטובה ביותר היא, להראות לאדם את כל הצדדים.
לדוגמא, שצריך לנסות להרגיע את הילד, גם על ידי זה ...