... כי כאשר הכל אחד והכל שווה, הרי שכבר אין שום אפשרות להעדיף משהו אחד על פני משהו אחר. ובכל מקום שיש העדפה אישית, הרי שממילא זה אומר, שיש שם,
גם טוב וגם רע, בעולם שיש בו את ההעדפה האישית. והנקודה השנייה שיש להתבונן בה היא, שברגע שיש בעולם
גם טוב וגם רע, הרי ש בכל דבר שהוא שיש בעולם ללא כל יוצא מן הכלל, בכל דבר שהוא, יש בו, גם טוב ברמה כלשהי וגם רע ברמה כלשהי. ואין שום דבר בעולם, שיש בו, רק טוב או רק רע באופן מוחלט. אלא, בכל דבר שיש בעולם, יש בו
גם טוב וגם רע ברמה כלשהי. ולמה? כי כפי שאמרנו, הטוב והרע, הם רק ביחס למתבונן. ז"א שכל דבר טוב או רע, הוא יכול להיות בדיוק ההפך ... לא יכול לחשוב על דבר כלשהו, שהוא רק רע או רק טוב באופן מוחלט. ולמה? כי בתוך האדם יש הרבה נקודות מבט. ומכל נקודת מבט, הדבר הוא יכול להיות
גם טוב וגם רע, במינונים שונים. ומאחר שהאדם כל הזמן יש לו במקביל את כל נקודות המבט בעוצמות שונות, הרי שזה אומר, שהאדם לא יכול ... הוא פשוט מאוד. והוא, שבכל דבר בעולם, מנקודת מבט נייטרלית, אין בו טוב או רע כנ"ל. אבל מנקודת מבט סובייקטיבית, בכל דבר בעולם, תמיד יש בו,
גם טוב וגם רע כלשהו. וככל שהאדם מתאמץ יותר לחשוב יותר חיובי, כך הוא בעצם גורם לעצמו ל שנוא יותר את המציאות, על כך שיש בה גם ...