... שבדבר כלשהו יש רק יתרונות או רק חסרונות. ונכון, שבהחלט אפשרי שהאדם יחשוב בצורה מודעת, שהוא חווה שבדבר כלשהו יש רק יתרונות או רק חסרונות. אבל מחוייב המציאות,
שבתת המודע של האדם, הוא תמיד יהיה מודע לכך, שבכל דבר שהוא בעולם, תמיד ... כ"כ מודע לחסרונות או ליתרונות של דבר כלשהו, עד שהוא בתחושה, כאילו שיש בדבר הזה, רק יתרונות או רק חסרונות. אבל התחושה הזאת, היא אף פעם לא תחושה מוחלטת. כי תמיד
בתת המודע של האדם, תמיד הוא מודע גם ליתרונות וגם לחסרונות שיש בכל ... דהיינו, שברמת המודעות של האדם, הוא יראה רק את החסרונות או רק את היתרונות של דבר כלשהו, ואז ממילא הוא ירגיש רק טוב או רק רע. אבל זה אף פעם לא בצורה מוחלטת. כי
בתת המודע של האדם, האדם רואה את האמת, שבכל דבר יש גם יתרונות וגם חסרונות, ולכן
בתת המודע של האדם, האדם מרגיש תמיד גם טוב בעוצמה כלשהי וגם רע בעוצמה ... יגיע למצב שבו הוא מרגיש בצורה מודעת, שהוא רק אוהב או רק שונא ושהוא מרגיש רק אהבה או רק שנאה כלפי דבר כלשהו. אבל אין אפשרות שזה ימלא את האדם בצורה מלאה. כי תמיד
בתת המודע של האדם, הוא תמיד מודע גם ליתרונות וגם לחסרונות של הדבר, ... אהבה יותר גדולה. ומאחר שתמיד האדם לפחות בתת המודע שלו, תמיד הוא מוצא גם חסרונות כלשהם וגם יתרונות כלשהם, לכן תמיד האהבה והשנאה, לעולם הן לא מוחלטות. כי תמיד
בתת המודע של האדם, כל דבר שהוא, גורם לו להרגיש, גם טוב וגם רע ברמה ... להרגיש יותר טוב מאשר רע. כי זה הטבע האנושי, שהאדם רוצה להרגיש טוב ולא רוצה להרגיש רע. אבל נחדד עוד יותר ונאמר, כי כל אהבה, היא תמיד, גם בלי שום תנאי. ולמה? כי
בתת המודע של האדם, תמיד יש לו גם נקודת מבט שרואה את היתרונות שיש בכל ... דבר גורם לאדם להרגיש טוב תמיד, מנקודת המבט הזאת, האדם אוהב תמיד כל דבר ללא כל תנאי. וכמובן שיש גם את נקודת המבט ההפוכה, שהאדם תמיד שונא כל דבר בלי שום סיבה. כי
בתת המודע של האדם, הוא תמיד רואה את החיסרון שיש בכל דבר, ואז ממילא ...