... היא מתי זה יפסיק לעבוד, מה הבעיה שעלולה להיווצר לבן אדם שיראה את היתרון בחיסרון. עוד פעם בן אדם יש לו חיסרון ואומרים לו "אבל תראה מה קיבלת
בתמורה". ש: שהיתרונות יעברו לו זה הפחד שלו, זה כמו שבן אדם בעל פחד לדוגמא והוא רוצה לבטל אותו, טוב יאללה בוא נבטל ... אז לכאורה זה גרם לו להיות שלם עם המצב נכון, הוא אומר "אין בעיה אני מוכן לשלם" בן אדם אומר "למה אני משלם ככה וככה?" בא תראה מה אתה מקבל
בתמורה "זה מה שאני מקבל
בתמורה? אוקי זה שווה לי, למה חברת זה וזה לוקחת לי מאה שקל כל חודש?" אתה יודע
בתמורה למאה שקל אתה יכול לדבר כמה שאתה רוצה עם אנשים, לא שווה לך בשביל מאה שקל לדבר עם אנשים? שווה אוקי אז הכל ... ארצה פתרון לא הגיוני. אליעד: נכון כי מתישהו בן אדם יגיד "נכון שאני מבין שתמורת הרע זה יוצא לי טוב" אז לכאורה פתרת את הבעיה כי קיבלת טוב
בתמורה לרע אבל אתה אומר אבל "לא אני לא רוצה טוב
בתמורה לרע אני רוצה את הטוב בלי הרע". ש: זה הדיל הראשון בדיל של השכל הרגיל האנושי, כולם יסכימו עם טוב יש רע יש ... טוב בלי רע. עוד פעם אמרנו בן אדם יש לו רע אמרנו לו תבדוק מה הטוב שיוצא לך מזה, זה כמו להגיד לו "אין טוב בלי רע אדוני אתה יודע למה רע לך?
בתמורה אתה מקבל את הטוב" ואז הוא אומר "אבל אני לא רוצה את זה", אז מה היתרונות בזה שאתה מאמין שאין טוב בלי רע? תשובה שבזכות זה אתה קיים ואז בעצם כל פעם כשבן אדם רע לו, אז עוד פעם זה עובד ככה אם בן אדם רע לו ממשהו הוא יכול לבדוק מה היתרונות שהוא מקבל
בתמורה ואם בן אדם רע לו מעצם זה שהוא צריך להרגיש רע
בתמורה לטוב שיבדוק מה היתרונות שיוצא לו מזה, מה היתרונות שיוצא לו מזה שהוא צריך לשלם רע
בתמורה לטוב שהוא קיים. למה? כי אם הוא היה בפרספקטיבה שיש טוב בלי רע, טוב בלי רע זאת פרספקטיבה שהיא לא שכלית, פרספקטיבה שהיא לא שכלית אתה גם יכול להיות אני בלי לא אני ואז זה מאבד את כל המשמעות ואז אתה לא קיים.
בתמורה אתה קיים והתשלום על זה שאתה קיים הוא שאתה מבדיל בין טוב לרע ואז ממילא הטוב והרע זה שני הפכים וזה בלי זה לא ...