... לרדת במשקל, תזונה נכונה, ירידה במשקל, הפרעת אכילה, לאכול
בריא, לשמור על המשקל, לרזות, השמנה, הרזיה ובו יתבאר העניין של דיאטה ושל תזונה נכונה. ויתבאר, למה קשה לאדם לעשות דיאטה ולשמור על המשקל? ולמה קשה לאדם, לאכול
בריא ולשמור על תזונה נכונה? ומה צריך האדם לעשות, כדי להתמודד עם השמנה וכדי לרזות ולרדת במשקל? ותוך כדי זה יתבאר גם, מה המניע הרגשי החזק ביותר של האדם? ויתבאר העניין של החופש הנפשי שהאדם מחפש, ועוד. ובעניין הרזיה / ירידה במשקל ותזונה נכונה, יש בעניין הזה שני היבטים. ואחד, הוא ההיבט הרפואי
הבריאותי, והשני הוא ההיבט הנפשי. ז"א לפעמים קשה לאדם לעשות ספורט, ולאכול אוכל
בריא, משתי סיבות. והסיבה הראשונה היא, צרכים פיזיים של הגוף. כגון לדוגמא שהגוף של האדם צריך אוכל מסוים, כי יש בו רכיבים מסוימים, שהגוף מכור אליהם. והאדם, קשה לו לרדת במשקל ... לשמור על המשקל ולשמור על תזונה נכונה. כי הסיבה המרכזית שבגללה קשה לאדם לעשות דיאטה או לשמור על המשקל, היא לאו דווקא סיבה
בריאותית רפואית פיזית, אלא היא דווקא סיבה של
בריאות נפשית. כי לפעמים יש לאדם הפרעות אכילה. והפרעת אכילה יכולה להיות בגלל הפרעה נפשית, שגורמת לאדם לאכילה רגשית. ואכילה רגשית פירושה, שהאדם אוכל מסיבות רגשיות, ולא מסיבות
בריאותיות הישרדותיות. וכידוע לכל, לא חסרות סיבות רגשיות, לכך שהאדם יאכל אוכל לא
בריא, ולכך שהאדם יפסיק את הדיאטה שלו, ויאכל כמה שבא לו. כי האכילה, היא מספקת לאדם, סוג של אהבה, וסוג של תחושת שובע כללית, ועוד כל מיני תחושות רגשיות נוספות, שהאדם משיג ... שלו ועל תזונה נכונה, היא כמובן רגשית. אבל הסיבה הרגשית החזקה ביותר שבגללה האדם מרגיש שהוא ממש מוכרח לאכול את האוכל שאינו
בריא עבורו, והסיבה הרגשית החזקה ביותר, לכך שהאדם מרגיש, שממש כאילו אין לו בחירה חופשית, ושהוא ממש אוכל בצורה כפייתית של ממש (אכילה כפייתית), היא בגלל שמה שהאדם רוצה יותר ... לעשות כך או אחרת. והאדם אוכל בצורה לא מאוזנת, גם כדי להוכיח לעצמו, שהוא מלך, שהוא יכול לעשות כרצונו, גם אם רצונו הוא נגד
בריאותו. כי העשיר ניכר בכך שהוא מבזבז את כספו, גם על מה שלא מביא לו תועלת. והמלך, יודעים שהוא מלך, דווקא כאשר הוא עושה דברים שרק מלך יכול לעשות, שהם בעיקר דברים שהוא לא ... חופשי לעשות כרצונו, בלי מגבלה כלשהי. ולפעמים המצב מתהפך. דהיינו, שהאדם מרגיש שכבר כאילו אין לו בחירה חופשית לאכול בצורה
בריאה. והאדם יותר מרגיש שהוא מוכרח לאכול לא
בריא, יותר מאשר שהוא מרגיש, שהוא מוכרח לאכול בצורה
בריאה. ז"א בהתחלה נראה לאדם שהוא מוכרח לאכול בצורה
בריאה. ואז האדם לא רוצה לאכול תזונה נכונה, כי זה מגביל את החופש שלו. אבל כאשר האדם מרגיש, שהוא משועבד לזה שהוא אוכל בצורה לא
בריאה, גם אז האדם חווה שהחופש האישי שלו נלקח ממנו. ואז האדם מנסה לעשות דיאטה ולאכול תזונה נכונה, כדי להרגיש שהוא חופשי לעשות כרצונו. ז"א אם האדם מרגיש שהוא משועבד לאוכל ולהשמנה, אז האדם רוצה דווקא לעשות את ההפך, ולהוכיח לעצמו, שהוא חופשי, ושהוא לא מוכרח לאכול בצורה לא
בריאה, אלא שהוא כן יכול לאכול בתזונה נכונה וכולי. ואז האדם עושה דיאטה, ואז יש לאדם מוטיבציה לעשות דיאטה, כאשר הוא מרגיש שהדיאטה מחזירה לו את החופש האישי שלו, לבחור את מה שהוא ... המשקל שלו, על ידי זה שהאגו של האדם מתנפח, מכך שהוא מרגיש, שהוא הצליח להיות חופשי ולעשות כרצונו, בכך שהוא לא אוכל מזון לא
בריא. ואח"כ, האדם שוב פעם מרגיש שהוא משועבד, לכך שהוא צריך לאכול רק בצורה
בריאה. ואז האדם שוב פעם רוצה לאכול בצורה לא
בריאה וכולי. וכך זה חוזר על עצמו, מדיאטה אחת לדיאטה אחרת וחוזר חלילה על עצמו, פעם אחרי פעם, כידוע לכל. והכל תלוי, היכן האדם מרגיש יותר חופשי. אם האדם מרגיש יותר חופשי כאשר הוא אוכל כרצונו, אז הוא יאכל כרצונו, גם אם זה לא
בריא. ואם האדם מרגיש יותר חופשי, כאשר הוא אוכל רק תזונה
בריאה, אז הוא יאכל רק תזונה
בריאה וכולי. ומי שיתבונן היטב יראה, כי יש כאן בעיה רצינית, מלכודת רצינית, ופרדוקס אישי רציני, שהוא זה שמונע מהאדם לעשות דיאטה, לרדת במשקל ולשמור על המשקל. כי לא משנה מה האדם ... מוכרח שהאדם ירצה את כל הרצונות כולם במינונים שונים ובעוצמות שונות. דהיינו, מוכרח שהאדם ירצה גם לאכול כרצונו אוכל לא
בריא, ושהאדם בו זמנית ובמקביל, ירצה לא לאכול כרצונו אוכל לא
בריא, אלא לאכול רק אוכל
בריא. ומוכרח שהאדם ירצה את כל הרצונות בו זמנית בבת אחת. כי האדם רוצה את הכל בבת אחת, כדי להרגיש את השלמות. אלא, שזה לא ממש אפשרי, כפי שניתן להבין. ולכן, מנקודת מבט אחת, ... מוכרח בכלל לשמור על המשקל שלו. ושמתוך המקום הזה, מתוכו האדם בוחר בבחירה חופשית, כן לשמור על המשקל שלו, וכן לאכול בצורה
בריאה. ז"א, כל זמן שהאדם יחשוב שהוא מוכרח לעשות משהו, ושאסור לו לעשות משהו, הוא אוטומטית, ירצה לעשות את ההפך. ולכן האדם מוכרח להביא את עצמו למצב, שבו הוא ירגיש חופשי לגמרי, מכל ...