... הוכחות, מי
ברא את העולם - חלק 15 - האם לכל מורכב יש מרכיב? יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את ... / מרכיב / מסדר את הדבר המורכב להיות בצורתו ולא בצורה אחרת. וא"כ נסיק כי גם לעולם עצמו שמורכב מפרטים שונים, יש בוודאי
בורא יחיד שמרכיב ומסדר את העולם וכולי. הסבר: לכל דבר שמחובר ומורכב ממספר ... אחר חיצוני לו שקדם לו ושהרכיב וחיבר אותו לצורתו. ואין אפשרות כי דבר יהיה מורכב ומחובר ללא מרכיב ומחבר. וא"כ נסיק: כי קיים
בורא לעולם שהרכיב את כל העולם. נחדד:
הבורא גם הרכיב את כל הרגעים שיש בציר הזמן +
הבורא הרכיב גם את כל המקומות השונים שיש במרחב המקום. נשאל: ומי הרכיב / חיבר את
הבורא עצמו להיות מה שהוא? נשיב:
הבורא עצמו הוא יחיד / אין סופי / אינו מורכב / אין לו שני וכיו"ב. הוא אינו ... לא שייכת השאלה מי הרכיב אותו. סוף טיעון. ונוסיף: בטיעון הנ"ל יש גם כאילו הוכחה סמויה, לכך שציר הזמן ומרחב המקום גם הם
נבראים. משום שגם הם ניתן לומר שהם עצמם אינם ישות אחת, אלא הם מורכבים מרגעים ... או ש: 1 - לכל מורכב יש מרכיב אחר עד אין סוף. 2 - ישנם דברים שמורכבים מעצמם ללא מרכיב. ונסביר: ברגע שאנחנו אומרים שאלוהים
ברא את העולם, הרי שבאותו הרגע הפכנו גם את אלוהים למורכב ולמחובר. וממילא או שמישהו ... זה עד אין סוף ללא נקודת התחלה, או שקיימים דברים שמורכבים מעצמם וממילא אין הוכחה לכך שיש אלוהים. נשאל: מדוע לומר שאלוהים
ברא את העולם, זה בעצם לומר שאלוהים הוא ישות מורכבת , ש אינה אחת, אינה אין סופית ... מישות עצמית + רצון שהוא אינו הוא עצמו. לא ניתן לומר כי הרצון שלו והישות שלו הם אחד, משום שאז נשאל במה שונה הישות של
הבורא מהרצון שלו? אם נאמר שאין שום הבדל בין
הבורא לבין הרצון שלו, הרי שממילא לא שייך לומר
שלבורא יש רצון כאילו אלו 2 דברים שונים, משום שזו ישות אחת, וזה כאילו יהיה לומר שאלוהים הוא אלוהים, מאחר שהרצון עצמו
והבורא עצמו הם ישות אחת ממש. ואם נאמר כי קיים הבדל כלשהו בין
הבורא לבין הרצון שלו, גם אם נאמר כי הרצון של
הבורא עשוי ממהותו של
הבורא, הרי שבכל מקרה הפכנו בכך את אלוהים
בורא העולם לישות שמורכבת מישות עצמית + רצון שהוא אינו זהה לחלוטין לישות העצמית שלו. ונחדד: מעצם זה שאנחנו אומרים "רצון
הבורא", הרי שאנחנו מגדירים את אלוהים כישות שמורכבת מתודעה / הוויה / ישות עצמית + רצון שהוא בהכרח שונה במשהו כלשהו מהישות עצמה, כי אחרת לא הייתה שום משמעות לביטוי "רצון
הבורא" אם באמת אין שום הבדל בין
הבורא לבין הרצון שלו. כך שבעצם ברגע שמייחסים
לבורא רצון לברוא את העולם, הרי שבעצם אומרים
שהבורא הוא עצמו ישות שמורכבת מדברים שונים, וא"כ חוזרת השאלה מי הרכיב את
הבורא וכולי. וא"כ נסיק שגם
לבורא יש
בורא אחר עד אין סוף, או שהכל
נברא מעצמו, או שהכל קיים מאז ומעולם ללא נקודת התחלה וכיו"ב. ונוסיף: בדוגמא הקודמת הסברנו כי "רצון
הבורא" פירושו ישות מורכבת, דהיינו, ישות בעלת רצון. זה כמובן נכון גם לגבי כל יחוס תכונה אחרת
לבורא, כגון: מחשבה / רגש וכיו"ב. וניתן דוגמא נוספת: נניח לרגע אחד
שלבורא אין רצון / מחשבה וכולי, והוא אכן ישות אחת, ושהוא