... משום שהוא לא עושה שום דבר אף פעם כי אין אצלו זמן ומקום. כי כשהכל אחד, מה שייך בכלל בחירה? בפרספקטיבה האמיתית, אין בכלל אלוהים ועולם, אלוהים לא
ברא את העולם, העולם לא קיים, או שאלוהים לא קיים, בכל מקרה אין שניים, רק אחד. או שאלוהים לא
ברא את העולם, ויש רק אלוהים, או שאין אלוהים ויש רק עולם. בכל מקרה, יש רק ישות אחת. אבך אנחנו כרגע נדבר מהפרספקטיבה שבה אלוהים כן
ברא את העולם, נניח לצורך העניין שאלוהים כן
ברא את העולם, ויש אלוהים ועולם, ונשאל שאלה: האם אלוהים בחר
לברא את העולם? לכאורה כן, ברור, הרי הוא בחר לברא אותו והיה יכול לא לברא אותו. ומה שאמרתי עכשיו כמו שרבנים אומרים, כמובן שלא ... זה כמו שאומרים שאלוהים אינסופי ועם יכולת בלתי מוגבלת. אולי הוא מוגבל לעשות רק את מה שהוא עושה? אולי?!! בכל מקרה הנושא פשוט., נניח שיש מישהו
שברא את העולם, אז הוא לא אלוהים האמיתי כי יש אלוהים ועולם, ואז יש מישהו לפניו. ונניח שרצה
לברא את העולם וברא אותו, צריך לזכור
שבריאת העולם האמיתית לא התרחשה ברגע יצירת היש, ברגע
יצירת העולם שלנו. אלא ברגע
בריאתו של הרצון של
הבורא! ברגע
שהבורא רצה משהו, זה עצמו
בריאת העולם, ז"א גם אם
הבורא היה רוצה לא
לברא את העולם, זה היה כבר כמו
בריאת העולם, עצם הרצון זה כבר
בריאת העולם. עצם המחשבה האם לברא או לא, זזה עצמו כבר בריאה. זה כבר נקרא צמצום, כי בשורש הראשון, אין הבדל בין
הבורא לבין רצונו, ובשורש הראשון אין בכלל שום שינוי, אין שניים, וברגע שאומרים
הבורא רצה או חשב, או אומרים משהו על
הבורא, בעצם זה הפחתנו אותו ממה שאומרים עליו וזו כבר בריאה. השאלה האמיתית שנשאלת האם
הבורא בחר את הבריאה הראשונה, העולם הראשון. הבריאה הראשונה, זה הרצון שלו, העולם הראשון, זו הבחירה של
הבורא, העולם הראשון זה מידת הטוב, או מידת הרע של
הבורא, זו היכולת של
הבורא להשתנות, והשאלה האם הוא ברא את הרצון של עצמו מתוך בחירה או מתוך בחירה? ושתי התשובות נכונות, כי לא היתה לו עוד בחירה, הוא לא בחר לברא את הרצון והבחירה של עצמו, לכן הרצון
נברא מעצמו, לכן כל התהליך הוא לא הרצון של
הבורא, לכן כל מה שאחרי זה היא לא הבחירה של
הבורא! כי הוא לא יכול לברא את הרצון של עצמו, ולכן איך שלא נסובב את זה, אם קיים עולם, אז לא
הבורא בחר אותו, הוא נוצר מעצמו, ולמה מעצמו? כי הרצון נוצר מעצמו! עוד לא היו שניים, אז איך נוצרה הנפרדות הראשונה,
הבורא לא צמצם את עצמו, מישהו צמצם את
הבורא ונתן לו אפשרות לצמצם את עצמו! מי צמצם? הוא עצמו צמצם את עצמו, זה לא מסתדר, כי אח"כ נשאל מי ברא את הרצון של זה ...