רופאים גשמיים ורופאים רוחניים - לחפש את הרופא הטוב ביותר בעולם... הוא מבין מיד, שכל הבעיות שיש לאדם בחיים בכל תחום שהוא, כולל בעיות בריאותיות בגופו, הן בעצם בעיות שקיימות בראשו ובנשמתו. כי הגוף עצמו, לא סובל בכלל לעולם. כי הוא לא יותר מאשר חתיכת בשר, שמבשלים ואוכלים אותה לארוחת צהריים. וכאשר הגוף ... ירצה את הכאב. כך שכל הבעיות שיש לאדם בכל תחום שהוא, ואפילו בעיות בריאות הגוף, הן בעצם בעיות נפשיות שיש לאדם, שהוא לא רוצה צורות מסוימות של המציאות. ואין האדם מרגיש רע כלשהו, אא"כ הוא לא רוצה את המציאות באשר היא. כי מי שרוצה את ... של הנפרדות, גם החכם האמיתי הולך אל הרופא ואוכל ושותה, כדי לדאוג לבריאות גופו. אך בפנימיות מחשבתו, אצלו הכל אחד ממש, ואין שום שינוי כלשהו כלל. ולמה יש אצל החכם האמיתי, שינוי בין הפנימי לחיצוני? תשובה: כי הכל אחד וכולי). ומי שמבין ... אל הבעיות הנפשיות שלו, לפחות כמו שהטועים מתייחסים, אל בעיות הבריאות שלהם. שהם כ"כ דואגים לבריאות גופם, שמסב להם "אושר כ"כ עילאי", ושבכל מקרה הם יודעים שהם רק זמניים בו. ובפועל זה אומר, שעל האדם לשים בראש סדר העדיפויות שלו, את עניין הבריאות הנפשית שלו. ועל האדם לחפש בכל העולם כולו, חכם אמיתי גדול ביותר, שירפא גם אותו. וככל שהאדם יודע ומבין טוב יותר, עד כמה הוא מסובך בתוך הכלא של הרצון שלו, כך ... בעולם, שיירפא גם אותו. ועל האדם להתבונן היטב, על הטועים שדואגים לבריאות גופם הכלה, ועל כמות המשאבים שהאדם משקיע, לטובת בריאות גופו הפיזי. ועל האדם להבין, שעליו להיות מוכן להשקיע, כמות אין סופית של משאבים, תמורת הבריאות הנפשית שלו באמת, שהיא בעצם האדם עצמו. כי הנפש של האדם, היא האדם עצמו. ועל האדם להשקיע בבריאותו של עצמו, דהיינו, בריאות התודעה שלו, את כל המשאבים שבעולם. פי אין סוף, ממה שהאדם משקיע בבריאות בגדיו הזמניים, שזה בעצם גופו של האדם. וכאשר הנפש בריאה, אז גם הגוף בריא תמיד. כי כאשר טוב לאדם באמת, אז שום חולי ושום מחלה לא פוגעים בבריאות נפשו. וגם אם גופו סובל ברמה החיצונית, הרי שבפועל בפנימיות שלו, טוב לו באמת תמיד. ...