... מדובר עליהם. ונכון, זה מדובר עליהם. אבל העניין של הבן היחיד, יש פה איזה עניין. בכל מקום שרבי נחמן מדבר על
בן המלך או על בת המלך, או הבן והבת שהלכו לאיבוד ביער, רבי נחמן מדבר בעצם על אלוהים עצמו. על הבחינת בן של אלוהים. מה זאת אומרת יש שתי בחינות - יש מה ויש בן. הרעיון ... את המלוכה לבנו בחייו. למה המלך רצה למסור המלוכה לבנו בחייו אז הטפשים יגידו, מה אתה לא יודע רבי נחמן אמר שאם
הבן מלך יהיה מלך אז הבן יהיה מאד שמח לכן הוא רצה למסור את המלוכה לבנו בחייו כי הוא יהיה מאד שמח. אבל הטיפשים לא מבינים. כי זה יעשה אותו מאד שמח אחרי שהוא רצה ... הטובה, שתגיע לשורש של כל הדברים שבעולם ואז תהנה שתדע לך שבשורש כאשר מסר את המלוכה לבנו בחייו כאשר אתה מבין
שהבן מלך הוא יחיד למרות שאתה רואה הרבה בנים, אתה מבין שזה בן יחיד, אתה מבין שכל הבנים כולם נכללים בשורשם אז יש לך את כל השמחות. וכשנעשו שמחים מאד, שמו לב - כשנעשו ... מלך מקבל בכל רגע מחדש, הוא לא פועל לפי ההמשך של הרגע הקודם. בכל רגע פועל מחדש. ורעיון הוא שעיקר הירידה של
הבן מלך מהמלוכה זה בגלל חוקי הפיסיקה, בגלל הטבע, בגלל שהמלך רוצה כל הזמן את אותו דבר. מה זה חוקי הפיסיקה. בגלל שהמציאות מהווה כל הזמן את אותם דברים ובאותה צורה ... בשורשו ממילא יהיה לך כבוד אלוהים הסתר כלומר, יהיה לך הכבוד של אלוהים שהוא תמיד כל מה שקורה זה כרצונו. וקיבל
הבן מלך את המלוכה ביד רמה. זאת אומרת רבי נחמן אמר לך שתדע לך שמצד האמת
הבן מלך קיבל את המלוכה ביד רמה. הוא קיבל ואפילו היה מלך. זאת אומרת, מצד האמת כל אחד ואחד מפרספקטיבה מסויימת בתוכו עדיין מחובר למלך. כל אחד ואחד עדיין בתוכו יודע ... בתת מודע שלו מה הוא בעצם היה ומה הוא שווה ומה הוא יכול להשיג. ועשה שרי מלוכה ודוכסים ושרים וחייל וכו' וכו'.
הבן מלך הזה מלך ומבחינתו הוא היה אחראי על חוקי הפיסיקה, על מה שקורה פה. כל מה שקרה היה כרצונו, וזה בעצם הדוכסים והשרי מלוכה וכו'. וזה
הבן מלך היה חכם והיה אוהב חכמה מאד והיו אצלו חכמים גדולים. מה הכוונה.
הבן מלך היה חכם, אבל אבא שלו לא היה חכם. מה זאת אומרת אבא שלו לא היה חכם הכוונה פשוטה. השכל שמעל השכל לא שייך להגיד שהוא חכם. זאת אומרת יש את האבא והבן. האבא זה ... החוסר שכל. בכל מקרה אפשר להגיד שזה השכל הכי גדול. אפשר להסתכל על זה בכל כיוון שרוצים. בכל מקרה הרעיון הוא
שהבן מלך היה חכם, היה חכם פירושו רבי נחמן אומר תדע שהשכל שלך הוא החכם. יש לנו מעל השכל שאפשר להגיד שהוא גם מתחת לשכל, כי יש שכל ויש מה שמקיף אותו. מה מקיף את השכל ... ידיעה מוחלט. כי גם טיפש הוא עדיין יודע משהו. טפשות הכי גדולה לדעת שום דבר, אולי זה חכמה הכי גדולה בכל מקרה
הבן מלך היה חכם. אצל
הבן מלך היה את השכל. המחלוקת שבן החכמים, החכמה הצמצומים ההפרדה בין דבר לדבר זה נקרא חכמה. היה אוהב חכמה מאד. כי כל העניין של העולם הזה זה החכמה. החכמה תחייה את ... זה טוב ורע. והיו אצלו חכמים גדולים. מה הכוונה חכמים גדולים הכוונה שהיה שמה חכמות מאד גדולות בעולם הזה, אצל
הבן מלך היו חכמים מאד, הכוונה שבתוך העולם הזה שזה נקרא
הבן המלך יש חכמים מאד גדולות ויש חכמות מאד גדולות. למה חכמות מאד גדולות זה בעצם טפשות מאד גדולה. כי מה זה חכמה חכמה זה דבר שמתחיל להיות מורכב מכל מיני פרטים ופרטי ... זה תכסיסי מלחמה תכסיסי מלחמה זה השכל של האחדות. איך מנצחים את כל השונאים על ידי השתיקה. איך מנצחים את כל, אך
הבן מלך שחשב שהוא בן שפחה איך הוא הצליח לצאת מהעניין בשלום הוא פשוט הלך ליד המלך כך הוא יצא בשלום. כל מה שתקפו אותו הוא היה בשכל של האחדות בשתיקה אחת בנענוע קל עם ... זה מה שגרם להם להתרחק מההבנה של האחדות. מה הכוונה מה הכוונה בעניין בא נמשיך פה את זה ונסביר. ומשכו גם את
הבן מלך הנל להתרחק גם כן ושם מחמת שהעמקות באותה חכמה של החכמים הנל אבל החכמים
ובן המלך נתפקרו כנל. רבי נחמן אומר שחכמים הגדולים עזבו, התפקרו. מה זה התפקרו הם כפרו במלך, נתפקרו הכוונה כפרו. הם כפרו במלך. מה זה נקרא כפרו במלך המלך אמר להם - ... בעיה. המדינה לא נתפקרו הכוונה היא לדוגמא דומם, צומח, חי, מדבר. מי הכי חכם הדומם. הדומם הוא הישות הכי חכמה.
הבן מלך הכי חכם זה דומם. מעליו מי פחות חכם הצומח. מי פחות חכם החי. מי פחות חכם המדבר. זאת אומרת, עכשיו, יש פה את שני הצדדים. כי מצד אחד כביכול שאר בני המדינה, ... של השכל הרגיל היא זו שעומדת כהפרדה בין המאציל לבין הנאצל. מה שנקרא הכתר, הגבול שהמח יכול להבין את ההפכים.
והבן מלך מחמת שהיה בו טוב כי נולד עם טוב והיה בו מידות טובות היה נזכר היכן הוא בעולם ומה הוא עושה והיה גונח ומגנח על זה שנפל בכוחות כאלו ו כל כך. היה מתאנח מאד. רבי נחמן הסביר לנו מי זה
הבן מלך זה כל אחד ואחד, כל ישות וישות נקראת
בן מלך. מחמת שהיה בו טוב כי נולד עם טוב, מחמת שכל אחד ואחד מצד האמת הוא מלך כי מצד האמת כולם מחוברים לאחדות ומצד האמת הם כל אחד לכן היה נזכר נפעמים היכן אני ...