... שהחרדה שלו, היא לא רצונית ושהפחד שלו, הוא לא רצוני. ז"א האדם חווה, שהחרדה והפחד, כאילו נכפים עליו, ושהם לא
כרצונו החופשי. ז"א האדם לא חווה, שהוא בוחר
בבחירה חופשית להיות בפחד ובחרדה, אלא הוא חווה, שהחרדה ... שהחרדה, היא חרדה רצונית, ושהפחד, הוא פחד רצוני. ז"א מי שיסתכל היטב יראה, כי כל חרדה או פחד שיש לאדם, הכל זה
כרצונו החופשי של האדם,
ובבחירה חופשית שלו. כי האדם בוחר
בבחירה חופשית מלאה, לחוות פחד וחרדה
כרצונו החופשי. ולמרות שנדמה לאדם שהוא לא בוחר לחוות התקפי חרדה, הרי שבאמת, החרדה היא חרדה רצונית והפחד הוא פחד רצוני. ולמה האדם בוחר לחוות חרדה רצונית ופחד רצוני
כרצונו החופשי? ונסביר: יש כאן שני נושאים שצריך להתבונן בהם. והראשון הוא, האם באמת האדם בוחר
בבחירה חופשית לחוות פחד וחרדה? והנושא השני הוא, למה ומהי הסיבה שבגללה האדם בוחר לחוות פחד וחרדה מתוך
בחירה חופשית של עצמו? וכאן, לא נסביר לעומק למה האדם בוחר
בבחירה חופשית מלאה לחוות פחד וחרדה. אבל כן נראה, שהאדם הוא עצמו זה שבוחר
בבחירה חופשית, לחוות פחד וחרדה. והדרך לגלות שהחרדה של ... זה שמבינים את מהות החרדה והפחד של האדם. והמהות של החרדה והפחד של האדם, היא הרצון העצמי של האדם, שהאדם רוצה
כרצונו החופשי. פירוש: כי חרדה קיימת, כאשר האדם רוצה ... הוא חושב שהחרדה נכפית עליו, ושהחרדה היא נגד רצונו. ואז הוא מרגיש רע מכך שהוא בחרדה. אבל, האמת היא, שהחרדה היא
כרצונו החופשי של האדם. כי האדם רוצה להיות בריא, ואז ... כיצד בדיוק הוא רוצה שהמציאות תהיה, ואז ממילא האדם לא יחווה שום פחד או חרדה. וזו זכותו המלאה של האדם לבחור
בבחירה חופשית מלאה, שהוא רוצה להיות בריא. וזו זכותו המלאה של האדם לבחור
כרצונו החופשי, שהוא רוצה שהמציאות תהיה כך או אחרת. אבל ... רוצה, מי שזוכר את זה, אצלו החרדה היא גם חרדה טובה ו גם חרדה רצונית. דהיינו, שהוא חווה, שהחרדה היא כרצונו ובגלל
רצונו החופשי. ונחדד: שצריך להתבונן, למה בכלל האדם ... ורק מי שמבין בשלמות, למה בכלל הוא רוצה שהמציאות תהיה כך ולא אחרת, רק הוא יודע את האמת, האם באמת הוא בוחר
בבחירה חופשית מלאה, לרצות שהמציאות תהיה כך או אחרת, או שאולי לא הכל זה
כרצונו החופשי של האדם. והדרך להבין את זה עד הסוף, היא ...