... על האמת שאותה הוא יודע. ולצורך ההמחשה. אם האמת היא אין סופית. אז אי אפשר לומר את כולה או לחשוב את כולה
בבת אחת. כי אי אפשר להכניס את האין סוף לתוך מחשבה וסוף. וממילא לעולם לא ניתן לומר את האמת כפי מה שהיא. אז איך בכל זאת ... כי כל דבר שהוא אינו האמת עצמה כדבר אחד, הרי שהוא סוג של שקר. הדבר דומה למטבע של שני צדדים. האם לא יכול
בבת אחת לראות את שני הצדדים. אבל האדם כן יכול לראות אמת חלקית אחת / שקר אחד שהוא צד אחד של המטבע, ואח"כ לראות גם אמת ... אליה רק על ידי הצמצומים השונים של האמת, שהם סוג של שקר. הדבר דומה לישות מאוד גדולה, שאי אפשר לראות אותה
בבת אחת, אלא רק את ההשתקפות המוקטנת שלה במקום אחר. השקר והאמת החלקית, הם ההשתקפות של האמת המלאה. כל הדברים שבעולם, הם חלקים בפאזל שהוא התמונה המלאה של המציאות. אי אפשר לראות
בבת אחת את כל הפאזל. אלא על ידי זה שרואים בכל פעם רק חלק אחד מהפאזל, שזה סוג של שקר יחסי, ואח"כ מחברים את כל החלקים ...