... כל הכוחות היו מכילים זה את זה, ולא היה בעולם שום הבדל בין שום דבר לשום דבר. (ואם ננסה לומר שהשורש מסוגל להכיל רק קצת מההפך שלו, הרי שיש לחקור את הסיבה של זה
עצמו ואת השורש של זה עצמו). וזה בעצם אומר, שמאחר שאנחנו רואים בחוש שיש במציאות שלנו דברים ששונים זה מזה, הרי שזה אומר שבנקודה כלשהי בשורש של המציאות, יש שם מאבק מאוד רציני. כי אם שם לא היה מאבק בין כוחות שונים, הרי שלא היינו רואים שום מאבק שבא לידי ביטוי בחיצוניות של המציאות. וכאשר האדם חוקר
ומחפש את השורש ואת נקודת החוזק של הכוחות השונים שמנוגדים זה לזה, לבסוף הוא מגיע לשני שורשים שאחד שולל את קיומו של חברו. כפי שאכן אמור להיות. כי ... בעולם שלנו ניגודים והפכים, הרי שזה אומר שחייבים לומר שיש שורשים שונים שכל אחד שולל את ההפך שלו, והם בעוצמת כוח שווה. וכאשר האדם מחפש את האמת, אז האדם בעצם מנסה
לגלות את השורש של ההפכים האלו. כי האדם שואל את עצמו, מאחר שבעצם יש כאן שני כוחות שווים שכל אחד מהם הוא הפוך מחברו, א"כ השאלה היא, מה השורש שלהם עצמם? והם עצמם חלק ממה הם? וככל שהאדם מנסה להעמיק ולנסות
לגלות את השורש של ההפכים ושל הכוחות המנוגדים, כך בכל פעם הוא מגיע לשאלות חזקות יותר. כי בכל פעם הוא מגלה רמת עומק חדשה חזקה יותר, ששם רמת ההתנגדות של ההפכים גדולה עוד יותר. וזה בעצם המחסום השכלי של האדם, שהוא לא מסוגל לחשוב על דבר והיפוכו בו זמנית. כי מצד אחד האדם רואה שורש אחד חזק, ומצד שני האדם רואה
גם את השורש של ההפך שלו, שגם הוא חזק. והאדם נמצא בתוך מלחמת עולם. כי הוא מבין בשכלו את שני השורשים האלו, ואף על פי כן הם הפוכים ומנוגדים זה לזה. כי כדי
להבין את השורש של כוח כלשהו, לשם כך על האדם להכיל בתוכו את נקודת החוזק של הדעה האחת. ואז האדם מנסה להכיל בתוכו גם את נקודת החוזק של הכוח הנגדי. ... לנסות להבין מה השורש של ההפכים האלו? וזה עצמו דבר שהוא בלתי אפשרי לתפישה שכלית. כי להפכים לא יכול להיות שורש. כי השורש של הדבר, לא יכול להכיל את ההפך שלו. והאדם
מחפש את השורש של כוח אחד, וממילא הוא מתרחק מהכוח השני. ואז האדם
מחפש את השורש של הכוח השני, ואז הוא מתרחק מהכוח הנגדי. וזה אומר, שבכל פעם כאשר האדם מנסה
למצוא את השורש של שני כוחות מנוגדים, אז בכל פעם הוא מגיע לרמת חוזק גדולה עוד יותר, והשאלה הופכת להיות קשה עוד יותר. עד שלבסוף האדם מבין שכנראה ...