... יודע את הכל, אמור: איני יודע שום דבר בוודאות. רק מי שיודע את הכל, רק הוא יודע את האמת האמיתית. שאלה: האם המחשבה שאפשר
להבין את המציאות בשלמות, היא לא זלזול בגודל השכל שלפיו מתנהלת המציאות? תשובה: ראשית, ואם זה זלזול, אז מה? אם אפשר להבין אז אפשר להבין ואם לא אז לא. אין שום משמעות לאם זה זלזול או לא. שנית, לומר שאי אפשר
להבין את המציאות בשלמות, זה עצמו זלזול במציאות. כי המשמעות של זה היא, שהחלקים שיש במציאות, מוגבלים להבין אותה. ולומר שיש ... במציאות שלא יכול להגיע לשלמות, ושהוא חייב להישאר מוגבל, זה עצמו זלזול במציאות. ובנוסף יש לזכור, כי לומר בוודאות אי אפשר
להבין את המציאות בשלמות, זה עצמו אמירה שמתיימרת לומר שהיא
מבינה את המציאות בשלמות. כי מי שלא
מבין את המציאות בשלמות, מנין לו בוודאות שאי אפשר
להבין את המציאות בשלמות. וכל מי שחושב שהוא יודע משהו בוודאות על המציאות, אפילו לומר שאי אפשר
להבין את המציאות בשלמות, גם זה לשם כך צריך
להבין את המציאות בשלמות. ולכן בפשיטות, כל זמן שהאדם לא יודע את הכל, הוא לא יכול לדעת האם אפשר או אי אפשר לדעת את הכל. ...