... האם להוריד מחיר? התנגדות רכישה מחיר, התנגדות לקוח מחיר, מהו הערך האובייקטיבי של מוצר? כדאיות ייצור מוצר, האם כדאי
לייצר את המוצר? אז כאשר אנחנו באים למכור מוצר / שירות כלשהו, אפשר ... הלקוח, אבל בד"כ גם באי התאמה לצרכי הלקוח שאינה קיצונית יותר מידי, אם המחיר יהיה הרבה יותר זול, הרי שיהיה ניתן למכור
ללקוח את המוצר. כך שאפשרי לומר, שהתנגדות המכירה של המחיר, היא אחת ... בהשפעה שלהן על תהליך התמחור ועל תהליך המכירה, כמו שתכף נסביר. לדוגמא, שאלות בנוגע ליכולת הכלכלית האמיתית של הלקוח
לרכוש את המוצר, האם באמת אין ללקוח כסף? האם הלקוח אולי יכול להשיג ... באמת צריך אותה? האם וכמה המחיר משפיע על זה שהלקוח מבקש הנחה? וכיו"ב. ניתן גם לשאול שאלות על האם אני כאיש מכירות הייתי
רוכש את המוצר הזה במחיר הזה? האם המוצר הזה מתאים לי בכל מחיר? באיזה מחיר המוצר שאני מוכר היה יכול להתאים לי? האם יש לי כסף
לרכוש את המוצר? האם אני חושב שהמוצר יקר מידי? האם פעם רכשתי מוצר ... יותר טובות מבחינת המחיר? האם אני חושב שהמוצר מתאים ללקוח בתור המוצר האידיאלי עבורו? האם אני חושב שללקוח כדאי
לרכוש את המוצר הזה בזמן הזה במחיר הזה? האם אני חושב שללקוח שלי שווה ... להנחה וכולי. ואני אסביר את העניין יותר לעומק. יש לנו מוצר. למוצר יש יתרונות כלשהם ותועלות כלשהן שהוא יכול להביא
ללקוח. את המוצר עולה לנו לייצר בסכום כסף כלשהו. עכשיו, נניח שיש לנו ... האם ובמידה והלקוח רוצה את התועלות של המוצר שלנו? במידה והוא ירצה להשיג את אותן תועלות בדיוק, ובמידה והוא לא ירצה
לרכוש את המוצר שלנו, כמה יעלה ללקוח שלנו / כמה עולה בממוצע להשיג את ... עבור הלקוח, שהיה רוצה להשיג את אותו הבית גם באופן עצמאי. ואחדד, יש כאן את נקודת המבט של כמה יעלה ללקוח ממוצע, ליצור
לעצמו את המוצר שלנו, לבין כמה יעלה ללקוח ספציפי ליצור
לעצמו את המוצר שלנו. שיתכן, שעבור לקוח ספציפי, אכן המוצר שלנו יהיה יקר, בגלל שהוא איש מקצוע ואולי עבורו באופן אישי, הוא יכול ליצור
לעצמו את המוצר בהרבה יותר זול, מאשר המחיר שאנחנו מציעים לו לרכוש את ... את הבית? אלא לרכוש את הבית באופן עצמאי. אבל בכל מקרה, מה שהסברתי לעיל מדבר על הלקוח הממוצע? שבדרך כלל העלות שלו
להשיג את המוצר שלנו, תהיה יותר יקרה מעלות הייצור והתפעול שלנו. ושוב, ... היא האפשרות האלטרנטיבית של הלקוח שלנו, באיזה מחיר הוא יכול להשיג את התועלות של המוצר שלנו? ביחס לאפשרות שלו לרכוש
מאיתנו את המוצר שלנו, במחיר שאנחנו רוצים למכור
לו את המוצר. כמו כן צריכים להתבונן גם על השאלה הבאה והיא, כמה ... הזה, כי הוא לא רוצה / צריך / מבין את כל התועלות של המוצר שלנו. כמו כן צריכים לעשות הפרדה בין השאלה של האם לקוחות
מבינים את המוצר שלנו, את כל התועלות שלו, את העלות שלנו / את העלות של השוק / את העלות של הלקוחות, לייצר
לעצמם את המוצר הזה, לבין השאלה הנ"ל, של כמה באמת עולה
לייצר את המוצר הזה. כמו כן צריכים גם להפריד את השאלה של, האם בכלל כדאי
לייצר את המוצר הזה בעלות הזאת? האם אכן יש לקוחות
שצריכים את המוצר הזה, שעלות הייצור שלו גדולה? האם הלקוחות צריכים את התועלות של המוצר? כמה לקוחות כאלו יש? כמה יעלה למצוא אותם? האם ולכמה לקוחות יש את הכסף הפנוי או את הכסף בכלל, כדי
לרכוש את המוצר שלנו? איך העלות למצוא את הלקוחות משפיעה על התמחור של המוצר? האם בכלל כדאי
לייצר את המוצר? צריכים להפריד את כל השאלות האלו, מהשאלה, במידה ... ממוצע לענף / בכללי וכולי ולא ניכנס לזה כאן כרגע. בשורה התחתונה, כאשר בעל העסק שואל את עצמו, האם התמחור שלי נכון? במה
לתמחר את המוצר? האם בכלל לייצר מוצר בעלות ייצור כזאת? איך להשיג את הלקוחות
שירכשו את המוצר? וכולי, על בעל העסק לנסות להבין בתור התחלה, מה עלות ... מוצר שיתאים לתועלות שהלקוח רוצה, מתוך המוצר שלנו, במידה והוא לא רואה את כל התועלות של המוצר שלנו? האם בכלל כדאי לנו
לייצר את המוצר? והאם ללקוחות יש כסף
לרכוש את המוצר? ומה מחיר השוק של המוצר? וכולי. כל אלו שאלות שונות שאפשרי להתבונן בהן. אבל היה חשוב לי להדגיש שצריכים להתבונן גם על השאלה הבאה: נניח שהלקוח ירצה
בדיוק את המוצר שלנו, האם הוא יכול להשיג אותו במחיר יותר זול / יקר ...