... כי "אתה" גורם לעצמך לא להיות קיים. אבל "אתה" עדיין קיים ועושה זאת. ומי שלא קיים כלל, הוא לא יודע. אם היית בחוויה שלא היית קיים, אז למעשה חווית
שאתה קיים. שאלה: אני הבנתי שאם אני באחדות אין את מי להעלים, ואם אני בנפרדות יש אני ולא אני, אם יש שניים יש את מי להעלים, אבל ... מי אני באמת? ומה אני? ומהו קיומי העצמי? ולמה אני קיים ברגע זה? ומי הוא המתבונן? ומה זה הקיום הזה? לפני שתבין למה אתה רוצה, תנסה להבין, למה
אתה קיים? ועל ידי זה שהאדם לא משקר את עצמו שהוא קיים כרגע כהמשך של הרגע הקודם, אלא האדם מבין שקיומו הוא רק אפשרי המציאות בלבד. למשל שואלים אדם, למה
אתה קיים? הוא יגיד, מה זאת אומרת, אני כל הזמן קיים, כי אני קיים עוד מקודם. אבל הוא מתעתע את עצמו, הוא נאחז בזקנים, שאומרים אני קיים, כי קודם הייתי קיים. אבל זה נקרא שקר. אל תחשוב
שאתה קיים בגלל שהיית קיים. זה
שאתה קיים כרגע זו רק אפשרות, זה
שאתה קיים כרגע זה לא מחייב שהייתי קיים לפני רגע, רק תודה בכך. האדם חי בחוויה שהוא קיים, והוא אף פעם לא מתבונן, למה אני קיים? הוא חושב שהוא תמיד קיים, הוא חושב שהוא קיים אין סוף זמן. זה לא נכון, מה גורם לך להיות קיים כרגע? למה כרגע
אתה קיים? שאלה: איך אני יכולה לדעת מה גורם לי להיות קיימת כרגע? אליעד: הרי יש מישהו שגורם לך להיות קיימת כרגע, אז תשאלי ... למה אני קיים? מה גורם לי להיות קיים? אם תחקור, אתה תבין שיש מציאות שעושה שתהיה קיים. בסך הכל הספר מסביר לאדם את חווית הקיום שלו. בסוף תבין למה
אתה קיים, מי היית קודם? בנקודה הפנימית ביותר, האדם מתחבר לנקודת אמת, שבה החיבור שלו לא תלוי בישות שלו, אתה מחובר לאחדות, אבל ...