... לדעת אם אתה לא קיים, ואם אתה לא קיים אתה לא יכול לדעת. איך
אתה יכול לדעת מה זה שולחן בלי שתהיה קיים? בשכל שלנו זה לא אפשרי. בשכל שלנו אם אתה יודע שאתה קיים, אתה קיים. ואם אתה לא יודע שאתה קיים, אתה לא קיים. אבל באין שכל
אתה יכול לדעת משהו בלי להיות קיים, כמו שאני יודע שאני מדבר איתך בלי להיות קיים, ומצד שני אני יכול לדעת שאני קיים, גם בלי לדעת שאני מדבר איתך. בקיצור באין שכל
אתה יכול להיות הכל. בשכל, קיים = יודע שהוא קיים. אני מרגיש את עצמי = אני קיים. אם אני לא מרגיש את עצמי, אז במה זה מתבטא שאני קיים? אבל באין שכל, במעל,
אתה יכול לא להיות קיים ולדעת שאתה קיים, מה שאתה רוצה
אתה יכול להכניס פנימה. כל התיאוריות נכונות. יש הרצאה באתר על השכל של אלוהים, חמשת ההבדלים, שאני מדבר על זה. אלוהים יכול לדעת משהו בלי שהדבר הזה קיים. ולמרות שהוא יודע, הוא ... והיפוכו לא מסתדר לך. אבל כאשר תגיע לסוף ותקבל שכל אחר, שבו
אתה יכול לדבר בלי להיות קיים, להיות קיים בלי לדבר, מה שאתה רוצה יש לך. כשאני מדבר על הלא קיים, הם תופסים את זה על האין המוחלט, אבל בסוף אין הבדל בין יש לאין. שאלה: איך
אתה יכול להכחיש את החוויה הישירה? אליעד: אני לא יכול להכחיש ולכן מחוייב שאני אסבול. הוא שואל, איך אני יכול להכחיש שמשהו קיים. שזה אומר משהו קיים=חיסרון קיים. אם משהו קיים, ... ואז לא יתכן שתרצה להיפטר ממנו. ולמה זה גם לא נכון? כי
אתה יכול לא לדעת שמשהו קיים, ובכל זאת לרצות להיפטר מהחיסרון שלא קיים אם היית בטוח שיש קיום, אז היית בטוח שיש חיסרון, ואז לא היית חושב שיש חיסרון, ואז לא היית רוצה להיפטר ... עכשיו הוא מאוד הגיוני אבל לא נכון, למה? כי באין שכל,
אתה יכול לא לדעת שמשהו קיים, ואף על פי כן לרצות להיפטר מהחיסרון שלא קיים.
אתה יכול לא לדעת כלום, ובכל זאת לנסות להיפטר ממשהו שאתה אפילו לא יודע שהוא קיים. זה לא הגיוני, כי אם אני לא יודע שבעיה קיימת, איך אני מנסה להיפטר ממנה? כשלא יהיה לך שכל, ...