... מרגיש כאשר אתה צוחק. הצחוק למעשה לא פורמאלי. הוא לא הדבר עצמו אלא דומה לו. בצחוק
אתה יכול לערבב כמה רגשות ביחד, אתה למעשה לא רציני. מה ההפך של צחוק? רצינות. אי אפשר להיות רציני ולצחוק. הצחוק למעשה שובר את הרצינות. למשל עם אתה נבוך, ואתה צוחק, אז
אתה יכול להכניס עוד רגש, כאילו למתן את המבוכה. שאלה: מה מניע את האדם לצחוק? אליעד: הצחוק עוזר לאדם לערבב שני רגשות. אם למשל אתה מובך, ואתה צוחק, למעשה אתה שובר את המבוכה. כאילו אתה גם נבוך וגם לא נבוך, אבל
אתה יכול לעשות זאת רק בצחוק, כי ברצינות אתה לא יוכל להיות גם נבוך וגם לא נבוך. הצחוק הוא כמו שקר או צמצום שנותן לך עוד אפשרות לבטא את הדבר. למשל אם היית נצמד רק לאמת המוחלטת, לא היית יכול לבטא שום דבר, ועכשיו שיש לך אמונה
שאתה יכול להכניס לראש שלך עוד צורות בו זמנית. הצחוק למעשה מגדיל את הטווח הרגשי שלך. הצחוק הוא כאילו האין שכל. למשל אדם התחלק על בננה, וצוחקים ... אתה לא יכול לצחוק על זה, כי זה רע. אז למעשה הצחוק כאילו משחרר אותך מהשכל, ואז
אתה יכול לצחוק על זה. מה שאני מנסה להגיד הוא, שהצחוק מאפשר לך לחוות דבר לא הגיוני מצד הרצינות. אם יש סיטואציה, ואתה רוצה לחוות רגש מסוים, ואם ... כאילו מצמידה אותך לשכל, לאמת, להיגיון. כשאתה צוחק אתה כאילו מגדיל לך את הטווח
שאתה יכול לערבב דברים ולעשות הפוך. כול פעם שאתה צוחק, זה בגלל שמשהו שם הרגיש לך לא נעים, בשכל שלך, לחוות את הדבר. הוא למשל נזכר במשהו, למה הוא ... אבל אתה בכל זאת רוצה להכיל את מה שנאמר ולכן אתה צוחק. בסוף הצחוק הוא המקום שבו
אתה יכול להיות לא הגיוני. מה יותר עמוק מזה? ביהדות במירכאות הקליפות נקראות צחוק או ליצנות, אבל הקליפות גם נחשבות לאמונה, כל העולם הזה למעשה הוא סוג של צחוק, אם הכל היה רציני, אז איך
אתה יכול להגיד שיש פה משהו ושם יש משהו, הרי זה אחד. אז אתה אומר, זה בצחוק, אז אם זה בצחוק זה בסדר. כלומר, הקליפות, החיות שלהם זה מהצחוק. כמו שאומרים שליצנות אחת דוחה אלף תוכחות,
אתה יכול להגיד למישהו אלף דברים נכונים, ואז הוא מספר לך בדיחה ואז הוא הרס את הרצינות. זה מראה שכול העולם הזה קיים כאילו בצחוק, מה זה אומר ... הדעת. אבל אם תהיה מיושב בדעתך עד הסוף, אז לא תעשה שום דבר, כי הכל אחד. אבל בצחוק
אתה יכול לעשות הרבה דברים. ...