... שכל רצף האירועים שלנו הוא
אקראי ללא סיבה. וזה בעצם אומר, שמה שהאדם צריך לנסות להבין, זה לא רק מהי הסיבה הראשונה, אלא ... שבה המספרים יוצאים בצורה
אקראית. דהיינו, ללא סיבה הנראית לעין. כי בעולם שלנו יש גם דברים
אקראיים. בפרט בעולם התת אטומי, כידוע לאלו שלומדים פיזיקה קוונטית וכיו"ב. ויש בעולם שלנו כל ... כחסרי כל סיבה לחלוטין
וכאקראיים לגמרי. ועל האדם לנסות להתבונן לא רק בתופעות של סיבה, אלא גם בתופעות שנראות כהעדר ... בעצם לדבר אחד הוא קורא דבר
אקראי וחסר סיבה, ומדוע לדבר אחר הוא קורא בעל סיבה? האם באמת יש הבדל אמיתי בין מה שנקרא אצל ... על פניו ההגרלה היא אירוע
אקראי לגמרי חסר סיבה. עכשיו, ניתן לקחת את האירוע הזה שהוא נראה כחסר סיבה, ואפשר לומר שיש ... אומר על דבר כלשהו שהוא
אקראי וחסר סיבה, הרי שבעצם האדם אומר שהוא עצמו לא מבין את הסיבה. כי מצד האמת, אפשר לומר עוד ... אמרנו שאין בעולם שום דבר
אקראי. דהיינו, שהכל קורה בגלל סיבה כלשהי. וזה בעצם אומר, שכל מה שנקרא אצל האדם סיבה, הוא לא ... הבדל בין מה שנקרא אצל האדם
אקראיות לבין מה שנקרא אצל האדם סדר. וכל מה שהאדם קורא לו סיבה, הוא בכלל סתם משהו שהנכונות ... בדיוק כמו לתת סיבה לאירוע
אקראי. והרעיון הוא, שאם יש איזה חוק אחד שמקיף את כל המציאות, ושמאלץ את כל האירועים בכל רגע ... האדם קורא לזה העדר סיבה
ואקראיות. כמו אותם מדענים שהחליטו שיש תהליכים שהם חסרי כל סיבה. למרות שבעצם הם בסך הכל אמרו, ... על תהליך שהוא חסר סיבה
ואקראי, המשמעות של זה היא, שהאדם עדיין לא מסוגל להגדיר את הסיבה. כך שעל האדם להתבונן היטב ... מוכרח. וששום דבר הוא אינו
אקראי. ויכול גם להיות שיש דברים בעולם שיש להם סיבה ושיש דברים
אקראיים. אך יכול גם להיות שלשום דבר בעולם אין סיבה, ושהכל
אקראי תמיד. כי מאוד יכול להיות שבכלל אין שום סיבה לשום דבר. ושגם מה שנקרא אצל האדם סיבה, זאת ... כמסודרים, אולי בכל זאת זה
אקראי לגמרי שיש את הסדר הזה. וזה שבעיני האדם זה לא הגיוני
שאקראיות תיצור כזה סדר, זה עדיין לא אומר שהדבר אינו אפשרי. ובפרט כאשר אנחנו מדברים על
אקראיות, שמנקודת המבט של
האקראיות, הרי שבהחלט אפשרי שבאופן
אקראי דווקא כן יצא משהו שייראה מסודר. ז"א אין שום דרך לוגית ושכלית להוכיח שכל הסדר שיש בעולם ... בכלל לא איזו תוצאה של דבר
אקראי לחלוטין. וכנ"ל, זה שמסיבות שונות זה נראה אולי לאדם כלא מסתבר כ"כ, זה עדיין לא הוכחה ... לכך שסדר לא יהיה תוצאה של
אקראיות, כי אולי יש הסתברות שווה. וצריך להגדיר מהי הסתברות וכולי). ועוד דבר שיכול להיות, הוא ... יש רצף אין סופי של אירועים
אקראיים לגמרי. ואולי באמת הכל
אקראי תמיד. אבל כאשר יש רצף אין סופי של אין סוף אירועים שונים שכולם
אקראיים, הרי שמאוד יכול להיות שחלק מהאירועים יהיה בהם דבר שיראה כסדר כלשהו. וניתן אולי לומר, שהכל
אקראי תמיד. אלא, שמה שהאדם רואה שחוזר על עצמו בתוך רצף האירועים
האקראי, לו קורא האדם סיבה ותוצאה. אבל לכל שאר הדברים שיש ביקום הענק שלנו, שבהם האדם לא מבין ... האירועים, משום שבאמת הוא
אקראי לגמרי, לכך קורא האדם
אקראיות. ומאוד יכול להיות שאולי באמת הכל
אקראי תמיד. ואם זה נכון, אז זה בעצם אומר שמה שנקרא אצל האדם סיבה ותוצאה, זה בעצם לא יותר ...