... המציאות, שהופך למחוייב המציאות - להפוך את
האפשרי למחוייב ואת המחוייב לאפשרי כי יש את אפשרי ... קיומו הוא מחוייב. ומנקודת מבט נוספת, גם הכלום, קיומו הוא לא מחוייב, כי יש גם את מה שאינו כלום. וא"כ שום דבר ממש לא מחוייב וכולי. וכאשר האדם הופך את
האפשרי למחוייב, על ידי זה נוצרת נפרדות של טוב ורע. ... אכן האמת. והאדם שוכח, שבאמת הפירוש שהוא מבין את הדבר, הוא רק אפשרי המציאות בלבד להיות נכון, אך לא מחוייב שהוא אכן כך, על ידי זה האדם מאמין, והופך את
האפשרי למחוייב. שהאדם חושב, שהפירוש וההבנה שלו, ... פעם ופעם, שהאדם לוקח רעיון כלשהו, שהוא רק סובייקטיבי בלבד, והאדם מתייחס אליו, כאילו הוא היה נכון בצורה אובייקטיבית, הרי שזו אמונה, שבה האדם הופך את
האפשרי למחוייב. וכאשר האדם הופך את
האפשרי למחוייב, על ידי זה נוצרת נפרדות של טוב ורע. ... והבריאות של האדם, היא רק אפשרית בלבד. ומצד האמת, האדם יכול להיות מאושר, כאשר הוא בריא, וגם כאשר הוא חולה, בדיוק באופן שווה. אך, כאשר האדם הופך את
האפשרי למחוייב, דהיינו, כאשר האדם מתייחס אל המצב ... מחוייב. דהיינו, כאשר האדם חושב לעצמו, שמחוייב המציאות שהוא יהיה בריא, ושמחוייב המציאות שהוא יהיה בריא, כדי שהוא יהיה מאושר, שאז בעצם האדם הופך את
האפשרי למחוייב. כי לא מחוייב שהוא יהיה בריא, וגם ... בלי תחושת רע כלשהי, גם אין שום תחושת טוב. וכאשר האדם נאחז במחוייב המציאות בלבד, דהיינו, בשום דבר, על ידי זה אין שום טוב ורע כלל. אך כאשר האדם הופך את
האפשרי למחוייב, דהיינו, כאשר האדם מתייחס אל דבר ... ממנו. וא"כ קיומו הוא לא מחוייב, אלא רק אפשרי בלבד. ורק חוסר משמעות מוחלטת, רק הוא מחוייב, כי אין שום דבר שנפרד ממנו. ואעפ"כ גם וכולי. וכדי להפוך את
האפשרי למחוייב, לשם כך צריך לשקר ולהאמין, שהאפשרי, ... וכאשר האדם לא מזדהה עם שום דבר אפשרי, אלא רק עם המחוייב, דהיינו, לא מזדהה עם שום דבר, אז אין שום נפרדות, ואין טוב ורע כלל. ורק כאשר האדם הופך את
האפשרי למחוייב, רק אז האדם יכול להרגיש טוב ורע. ...