... טוב, הרי שמצידו הכל טוב שם ללא שום רע כלל. ז"א אפשרי לומר שאולי אין
אפשרות לעולם כזה. אך בהנחה שיש עולם כזה, האדם שנמצא בעולם הזה מרגיש אך ורק טוב ללא שום רע. כי עצם ההגדרה היא עולם שבו האדם מרגיש רק טוב. וממילא התשובה ... טוב ורע. מה טוב בכך שיש רע? ואם נתבונן בעניין הזה נראה, כי קיימת
האפשרות הבאה. והיא שלמרות שבעולם שכולו טוב יש אך ורק טוב. כי הרי מעצם הגדרתו הוא כולו טוב. יחד עם זאת קיימת
אפשרות לומר שבעולם אחר כלשהו יכול להיות מצב טוב יותר. ז"א גם אם אומרים שלאדם שחי בעולם שכולו טוב, מצבו הוא שתמיד אך ורק טוב לו, הרי שעדיין יכול להיות ... לא אפשרי מעצם ההגדרה שהוא עולם שכולו טוב. אז כיצד אפשרי לומר שישנה
אפשרות שיהיה טוב יותר מאשר בעולם שכולו טוב? והתשובה היא, כי נכון, מצד האמת מאחר שקיים טוב יותר, הרי שהטוב פחות ממנו יש בו גם רע. אז מדוע אנחנו אומרים ... רע כלשהו. כי אחרת לא היה יכול להיות טוב יותר. אז כיצד בעצם תיתכן
האפשרות לעולם שכולו טוב, אך שיש טוב ממנו? תשובה: רע הוא רע רק כאשר האדם שחווה אותו חווה אותו כרע. ז"א הרע קיים רק כאשר האדם מרגיש שרע לו. אם ישנו מצב ... כלשהו. מצד אחד הכלי מלא בשלמות ללא שום חסרון. אך מהצד השני קיימת
האפשרות למצב של שלמות גדולה יותר, דהיינו, מצב של כלי קיבול גדול יותר שגם הוא מלא עד סופו ללא חסר כלשהו. ז"א ניתן להבין כי קיימת
האפשרות לשלמות אחת גדולה משלמות אחרת מצד זה שחווה את השלמות. כאשר ההבדל בין השלמויות הוא מהצד של זה שחווה אותו. דהיינו, האדם יכול לחוות מילוי של הרצון העצמי שלו בשלמות, דהיינו, להרגיש אך ורק טוב. אך עדיין קיימת
האפשרות עבורו להרגיש טוב יותר, אם הרצון העצמי שלו והמילוי של הרצון העצמי שלו יגדלו בו זמנית. כאשר הרצון העצמי של האדם גדל, וכאשר תחושת המילוי של הרצון ... רק בגודל הכלי אך עדיין שניהם מלאים עד סופם. נמצא אם כן, כי קיימת
האפשרות שיהיה קיים עולם שיש בו רק טוב, ואף על פי כן יהיה קיים עולם אחר שבו יהיה טוב "מאוד" דהיינו, שבו יהיה יותר טוב. ואם נתבונן היטב בעניין נבין מה טוב ...