... ומרכיב אחר חיצוני לו שקדם לו ושהרכיב וחיבר אותו לצורתו. ואין
אפשרות כי דבר יהיה מורכב ומחובר ללא מרכיב ומחבר. וא"כ נסיק: כי קיים בורא לעולם שהרכיב את כל העולם. נחדד: הבורא ... צורך שמישהו אחר ירכיב אותה וכולי. אך יש לזכור כי קיימות מספר
אפשרויות נוספות: 1 - לכל מורכב יש מרכיב אחר עד אין סוף. 2 - לא לכל מורכב יש מרכיב, אלא יתכן כי דבר הורכב מעצמו ללא מרכיב כלשהו. (הערה: אנחנו מדלגים כאן על
האפשרות כי מורכבות העולם היא נצחית וממילא מעולם לא היה צריך להרכיב אותה על ידי מישהו). ועכשיו נוכיח מדוע על כורחך לומר כי אחת מ 2
האפשרויות הנ"ל נכונות בהכרח, ומדוע אי אפשר לומר כי יש מרכיב ראשון דהיינו, אלוהים. ז"א נוכיח כי אין
אפשרות שיהיה מרכיב ראשון שאינו מורכב וכולי כנ"ל, אלא על כורחך לומר או ש: 1 - לכל מורכב יש מרכיב אחר עד אין ... פעולה. 2 - אלוהים + פעולה כלשהי. וברגע שאנחנו אומרים שקיימת 2
אפשרויות שונות של אלוהים ללא פעולה ואלוהים + פעולה כלשהי, הרי שמיד נשאל את השאלה: מי הרכיב את המצב של אלוהים + ... והשינוי הראשון וכולי. ויותר מכך, נוכל גם לשאול: מאחר שקיימת
האפשרות לאלוהים + פעולה וגם
האפשרות לאלוהים ללא פעולה / רצון לברוא את העולם וכולי, אז ממילא השאלה היא לא רק מי הרכיב וחיבר את תהליך בריאת ... מי הכריח את המצב של לפני בריאת העולם. דהיינו, מאחר שקיימת
האפשרות לאלוהים + פעולה של בריאה וכולי, א"כ מי הכריח את המצב שקדם לפעולה של בריאת העולם? כי מאחר שיש לפחות 2
אפשרויות שונות לאלוהים עם או בלי עולם, אז מי הכריח את המצב של לפני בריאת העולם שיהיה כפי מה שהוא. ז"א השאלה היא ... מורכב יש מרכיב. 3 - העולם קיים מאז ומעולם. ונוסיף, כל אחת מ 3
האפשרויות הנ"ל אינה שוללת את קיומו של אלוהים, אלא היא שוללת את יחוס הפעולה של בריאת העולם לאלוהים כנ"ל, כי זה כבר ...