... אומר "להבנתי", הוא אומר "לתפיסתנו" אתה רואה שהוא לא מאמין במה שהוא אומר. נגיד הוא אומר "אנחנו אומרים שלאירן
אסור שיהיה נשק גרעיני", מה זה אנחנו אומרים? למה מישהו יכול להגיד אחרת? מה זה אנחנו אומרים.
אסור, לא, ברגע נגיד שמישהו אומר לך טענה ואתה רוצה לשלול אותה אף פעם אל תדבר באופן סובייקטיבי. אף פעם אל תגיד "אני אומר ש..." או "אנחנו אומרים ש...", או "בתפיסתנו". הוא אומר, נגיד שנשיא ארה"ב אומר "אנחנו אומרים שלא צריך ללחוץ על האיראנים".
אסור למתנגד להגיד "אנחנו אומרים שצריך ללחוץ על האיראנים". לא אנחנו, המלה "אנחנו" למחוק. "צריך ללחוץ על האיראנים,
אסור שלאיראנים יהיה נשק גרעיני". גם להגיד את המילה
"אסור", אפילו להגיד
"אסור שיהיה להם נשק גרעיני" גם זה חלש. מה זה
"אסור"? למה אפשר להגיד שמותר? "לא יהיה להם נשק גרעיני". מה זה
אסור מי אמר
שאסור? אסור, אני אעשה ההפוך. "לא לא, זה לא
אסור ומותר, לא יהיה להם" או "אנחנו נגרום לכך שלא יהיה להם". זה לא
"אסור" כי
"אסור" אתה צריך להאמין שאתה צריך לעשות משהו כדי לכפות את
"האסור". הוא אומר לך
אסור לעשות משהו ועכשיו אני צריך לעמוד באיסור. ולכן צריך להפציץ אותו כדי שלא יהיה לו נשק גרעיני. אז במקום להגיד
אסור שיהיה לו תגיד "צריך למנוע ממנו" כי הרי
"האסור" מנסה לגרום לך לחשוב שצריך לעשות משהו. אז תגיד "אתה צריך" למה אתה נתקע לי
"באסור". הרי מה אתה רוצה למה אתה אומר
אסור? כדי לגרום לו לעשות פעולה. אז תגיד לו מה הפעולה שהוא צריך לעשות במקום להגיד לו את
"האסור". אל תטיל ספק, למה? כי הוא בעצמו לא בטוח שמה שהוא אומר זה נכון. ש: אבל מה היתרון בלהגיד
שאסור? אליעד: כי הוא יגיד אם יהיה מעניין מה שתגיד לי מה לעשות אז תמיד אתה לוקח צעד אחד אחורה או כדי לשכנע אותו למה הוא צריך לפעול. אבל אז אתה מטיל ספק. מה שאני בא ... מתי נסגור את העסקה". למרות "שמתי" יהיה פחות טוב. ש: זה יכול להלחיץ. אליעד: אז תגיד את זה בצורה לא מלחיצה,
אסור לך להזכיר בשום פנים ואופן את הספק, בשום פנים ואופן. ש: אני חושבת שהוא ניסה להגיד. אליעד: להגיד "אל תסגור איתי את העסקה" אתה בעצם דוחף לו גם את "הלא". ש: נכון, ... סיכון. כי אם אתה בטוח שאז זה לא סיכון, אז ברמה העקרונית אתה כן צריך להגיד לו "צריך לעשות ככה וככה" או
"אסור לעשות ככה וככה" את מה שאתה לא רוצה שהוא יעשה, כי אתה אומר אני באופן הסתברותי חושב שבעוד X זמן הוא לא יעשה את זה אם היום אני אגיד לו ככה. זאת אומרת מה שאני ... שקורה. עכשיו, אם אתה אומר "תעשה" אז זה יותר מחויב שהוא יעשה אבל מצד שני יש מצב שהוא לא יעשה. אם אתה אומר
"אסור לך לעשות ההפך" בכלל שנתת הלגיטימציה של ההפך, שבעצם אומר שהזכרת את ההפך. ולכן צריך לבדוק עד כמה אני חושב שהמציאות הנוכחית תואמת את מה שאני רוצה שיקרה ולפי זה ... דבר. נגיד שילד מצייר יפה. לא, נגיד הילד אוכל ואז אתה אומר לו. ואם אתה שותק או אומר לו תאכל, או אומר לו
"אסור לך לסיים את האוכל מאוחר מדי" איך כל אחד משפיע אחרת. לכאורה אמרת את אותו דבר. הוא כבר אוכל, אמרתי לו תאכל, איך יכול להיות שאמרתי לו תאכל הפרעתי לו לאכול? זה ...