1:06:00בודהיזם, אכזריות לא אנושית, צמחונות, רחמנות, להתאכזר, התעללות בבעלי חיים, בודהה, אכזריות לשמה, ליהנות מהסבל, אכילת בשר, אלימות, נהנה לסבול, רוצה לסבול, לאהוב את הרע, לרצות להרגיש רע... לא מוכן לקבל אכזריות לשמה. שזה אומר שברמה העקרונית אתה לא מקבל את זה שאתה סובל. אני רוצה להקצין, האדם אמור להגיע למצב, שלא רק שאתה לא סובל מהסבל, אלא אתה גם מסוגל ליהנות מהסבל. ולא רק שאתה מסוגל ... אני בוחר להיות קיים, פירושו שאני בוחר להתאכזר לעצמי, גורם לעצמי לסבול, כי ככה אני רוצה מבלי שזה מביא לי כל תועלת. כשאני אומר אני, אני מתכוון לאלוהים, אני אלוהים, לא חסר לי כלום, ואני לוקח את ... מחוייב המציאות שאתה לא מסוגל לחוש שאתה בוחר את קיומך. אין אפשרות כזאת. כי להגיד, אני רוצה להיות קיים, פירושו, לא חסר לי כלום ומתוך זה אני רוצה להיות קיים. מה הרוחני אומר, תאכל בשר רק אם אתה חייב, והכל לטובה, אלוהים ברא את העולם לטובה - אבל זה לא ... אבל יש כאלה שאומרים שהרע הוא לטובה, אז הם נתקעים עם הרע, הם לא מסוגלים להגיד שאני רוצה שיהיה רע. אלוהים בנקודת ההתחלה, מזווית אחת, אין לו בחירה ואז הכל גרוע. אך מזווית שנייה, הוא בעצמו רצה שתהיה ... והרע היא בפני עצמה שלמה. וזה אפשרי רק כאשר אתה יכול להזדהות עם המחשבה, כי ככה אני רוצה. ביום יום אתה לא חי בפרספקטיבה הזאת, יש גם את הנושא של לרחם, אפשר להגיד שאלוהים ברא את העולם מתוך רחמנות, ... אבל יש בן אדם שיכול להגיד, קודם כל לא נכפה עלי כלום, הוא יכול ללכת לאין הבדל. ואם אני רוצה את היש הבדל, אז אני רוצה באופן מודע לא לאכול ולמות ברעב, ובכל זאת אני רוצה כן לאכול. שאלה: האם ההבנה השיכלית תפתור את כל הבעיה? אליעד: כן. שאלה: למה הוא בוחר במשנה? אליעד: יש כאן שתי ... להגיד שזה משנה או לא משנה. אלא גם בתוך המשנה אני יכול להגיד הפוך. כל הטווח זה אני רוצה לחיות, אני רוצה למות, ולא משנה לי אם אני חי או מת. חוץ מדבר אחד שלי למשל אין עליו בחירה, באופן יחסי אין בחירה. אם אני מקבל ... ואף פעם. מצד האין שכל אני לא חייב לוותר אף פעם על שום דבר, למשל אני יכול להגיד שאני רוצה לאכול ומצד שני מלאתי את הרצון שלי לא לאכול. שוב, אני יכול לאכול, ובאותו זמן מילאתי את הרצון לא לאכול, ובו זמנית אני נמצא בחוויה שאין הבדל - זה מצד האין שכל. מצד השכל - יש מה אני רוצה לאכול, האם זה משנה או לא משנה? ובתוך המשנה אפשר לשאול, האם משנה לי לאכול או לא לאכול? משנה לי באם אני רוצה להיות חולה או בריא, בתוך המשנה יש את, רוצה להיות בריא ורוצה להיות חולה, ובתוך המשנה מצד השכל כבר אין לי את האופציה להגיד שזה לא משנה. מה שאני רוצה להגיד, שגם אחרי שנכנסת לכן משנה, אתה לא חייב להגיד כן משנה ולכן חייב לאכול, אתה יכול להגיד כן משנה ולכן אני ...