... רבי נחמן מברסלב, חלק 2 אליעד: אנחנו ממשיכים בספר סיפורי מעשיות, בסיפור הראשון של אבדת בת מלך וזה ממשיך כך: אחר כך ראה אדם גדול מאד שאינו מגדר
אנושי כלל שאין אדם גדול כל כך. שימו לב, המשנה למלך התחיל לחפש הר של זהב ומבצר של מרגליות, איפה חיפש? במדבר. והוא ראה בן אדם גדול מאד שאינו
אנושי. מה זאת אומרת? הבן אדם מגיע לשכל לא
אנושי, מה זאת אומרת שכל לא
אנושי? מה זה לא
אנושי? שבעיניך הוא לא
אנושי. כי לראות בן אדם זה גם בן אדם, רק הוא כל כך גדול שזה נראה לך לא
אנושי. מה זה אומר בדימוי? שאתה מגיע לשכל כל כך גדול לאיזו הבנה כל כך גדולה שאתה אומר: רגע רגע, זה שכל לא
אנושי, אי אפשר לחשוב ככה, לא זה לא
אנושי, אני אשתגע. הבן אדם שמתחיל לחפש את עצמו פנימה הוא הולך במדבר במקום שלא הולכים שם בני אדם, כאילו במחשבות לא הגיוניות, פתאום הוא רואה איזה ... לך - רגע, אתה בן אדם? אתה בטוח שאתה בן אדם? איך יכול להיות שבן אדם חושב בצורה כזאת? מה שרבי נחמן בעצם בא לומר - שתדע לך שהפתרון נמצא בחשיבה לא
אנושית. חשיבה לא רגילה. אם תמשיך לחשוב בחשיבה הסטנדרטית שלך תסבול. וסיפר לו כל המעשה הנ"ל ושהוא מבקש הר של זהב ומבצר של מרגליות. אמר לו, אז ... אינו בנמצא כלל, אמר לו: מה קרה לך? אין דבר כזה בכלל הר של זהב ומבצר של מרגליות. עכשיו מה זה אומר? שגם השכר, שהבן אדם שהוא כאילו מוצא שכל לא
אנושי גם השכל הלא
אנושי הזה אומר לך, תקשיב מה נסגר איתך? אתה לא יודע שאין דבר כזה הר של זהב ומבצר של מרגליות? ודחה אותו ואמר לו שהשיאו את דעתו בדבר שטות כי ...