... לו לאמת. ונחדד: כאשר האדם חושב על אמת יחסית כלשהי שהיא
האמת המוחלטת, אדם כזה לעולם לא יקבל את הרעיון שעל האדם ללכת נגד האמת שמולו אל האמת שבתוכו. משום שבעיניו האמת נמצאת מחוץ ... ולכן על האדם ללכת אל האמת היחסית שבעיניו היא נדמית
לאמת מוחלטת. לעומת זאת, כאשר האדם יודע את
האמת האמיתית של המציאות ורואה את ההתגלמות שלה בכל דבר בעולם, הרי שמנקודת מבט כזו אדרבה כדי להגיע אל
האמת האחת, צריך ללכת אחרי האמת היחסית דהיינו, אחרי נקודת האמת הפנימית שבתוך האדם. וכאשר נדמה לאדם שהוא הולך נגד ... כלשהי. אלא שהאדם בטעות חושב שההפך ממה שהוא רוצה שזאת
האמת המוחלטת, והוא לא מבין שגם מה שנדמה לו
כאמת מוחלטת גם זו אמת יחסית. וכאשר האדם רואה אמת כלשהי וחושב בטעות שהיא מוחלטת למרות שהיא יחסית, על ידי זה לפעמים נוצר ... שבתוכו לבין האמת שמולו. כי בטעות האמת שמולו נדמית לו
כאמת מוחלטת. אלא שמצד האמת, האמת שמולו היא אכן צד אחד של האמת אך היא לא האמת כולה. וגם האמת שבתוכו של האדם גם היא לא ... שזה שקר. וגם אם האמת תהיה ממש מולו וגם אם הוא נמצא מול
האמת האחת, הוא לעולם לא יוכל להתחבר איתה. משום שהאמת מקבל אליה רק את מי שבא אליה באמת. ואם רוצה האדם להגיע אל
האמת האמיתית, עליו ללכת אחרי האמת הגדולה שבתוכו, גם אם הוא חושב שהיא ההפך של
האמת האמיתית. ועל האדם לדעת שהוא לא צריך לדאוג לאמת. כי גם אם הוא ילך לכיוון הנגדי שלה, אם הוא יעשה את זה עם אמת, הרי שלבסוף הוא יגיע אל
האמת האחת שנמצאת בסופו של כל דבר. לסיכום: לפעמים על האדם ללכת אחרי ה"שקר" ונגד ה"אמת" במידה ומצד נקודת האמת שלו ...