... חושב משמע אני קיים (רנה דקארט) - האומנם? ואולי? ואם כן אז? מהי
האמת המלאה? - שינה - חלומות - מודעות עצמית - דמיון - מציאות - לוגיקה - פילוסופיה אני חושב משמע אני קיים (רנה דקארט). האם זאת
באמת האמת? מהי
האמת האמיתית? אני חושב משמע: 1 - משהו כלשהו קיים = קיימת ... הדבר שנמצא בתוך המחשבה של החושב. 4 - קיימת מחשבה כלשהי שמקשרת את החושב את ה"אני" לבין ה"אני" שהוא חושב עליו = המחשבה עצמה. לפני שנדון במהות
האמיתית של השאלה ובתשובה
האמיתית שלה, לפני כן נציג מספר שאלות למחשבה. כללי: האם תינוק חושב ... בשמו הוא יעיר את ה"אני" שבתוך החלום ויאחד אותו עם עצמו? האם דמות בסרט מצויר יכולה לחשוב על עצמה? האם כאשר דמות מצוירת אומרת "אני", האם היא
באמת מודעת לעצמה? האם יש הבדל מהותי בין האנשים שבחלום לבין שאר ... אותה? האם האצבע של האדם מסוגלת להיות מודעת לקיומו של הגוף כולו? האם האצבע של האדם מסוגלת להיות מודעת לקיומה של המחשבה שיש לאדם? וכמובן, מהי
האמת? כיצד ניתן לדעת אותה? ומה זה בכלל משנה פרקטית? אז בטרם ניגש להבנת
האמת, נסביר מדוע ידיעת
האמת היא קריטית? ידיעת
האמת קריטית, משום שהיא חוסכת עימותים מיותרים / סבל וייסורים. כל הצרות כולן נובעות מכך שהאדם אינו יודע את מקומו, את האלטרנטיבות שלו, ואת המהות
האמיתית שלו. כאשר האדם מודע ומבין
באמת את המהות של המציאות, ממילא נחסכים ממנו כל העימותים / ... למציאות. ה"אני" נאבק במציאות. לעומת זאת, הרמוניה = האדם היה מרגיש כלפי ה"אני" שלו בדיוק מה שהוא מרגיש כלפי דברים אחרים = שלמות. כך שידיעת
האמת לגבי ה"אני", היא קריטית ביותר. אז מה היא
האמת? מהו
באמת ה"אני"? אז כפי שכבר ביארתי מספר פעמים,
אמת בלתי תלויה היא כזו שאינה סותרת דבר, ומשום כך ההסבר הבא אינו סותר דבר, אלא מסביר כל דבר. מי שיתבונן בעניין בצורה פשוטה, יראה כי
האמת ממש פשוטה להבנה ומתבקשת מאליה.
האמת אינה שוללת את קיומו של דבר, אלא מסבירה את קיומם של כל הדברים. אז מהי
האמת האמיתית? האמת היא שהמהות של המציאות שהיא אחת, היא זו שמהווה את כל הדברים ... הדבר במהותו. ושום דבר לא יכול להיות קיים שהמהות שלו תהיה שונה מדבר אחר. מאחר שאותה המהות מהווה את הכל, ממילא לא יכול להיות שמשהו אחד יהיה
באמת שונה ממשהו אחר מצד
האמת. הסיבה היחידה שדברים נראים שונים זה מזה, היא רק משום שהדברים ... להיות, כי המהות תמיד תישאר אותה המהות. ההבדל הוא רק בבגדים של המציאות, אך לא במהות שלה. מצד המהות גם הבגדים עצמם הם המהות עצמה, כי זה מה שהם
באמת. מצד המהות אין בגדים, כי הכל זה אותו הדבר. רק הבגדים שאינם מבינים את המהות בשלמות, רק מהצד שלהם נדמה שיש מהות ששונה מהבגדים ושהבגדים שונים זה מזה. אך מצד
האמת של המציאות עצמה, מצד התמונה המלאה, אין שום דבר ולא יכול להיות ...