... לדוגמא: אם ברצונו של האדם לבדוק האם ועד כמה צורת חשיבה כלשהי, היא אכן טובה ושורשית
באמת, על האדם לנסות לראות האם ועד כמה שיטת החשיבה הזאת טובה בכל מצב. כי עצה שהיא טובה, היא אמורה להתאים בכל מצב. ואם היא לא מתאימה בכל מצב, הרי שהיא טובה אולי רק לטיפול בסימפטומים שונים, אך היא לא
באמת שורשית. כי כאשר התרופה היא שורשית, אז היא נותנת מענה לשורש של הבעיה, ואז ממילא היא מתאימה ליותר מקרים. וכיו"ב ניתן לראות ... אף על פי כן, גם הוא בוחר להשתמש בשכל הרגיל, ולשאול שאלות ולתת תשובות. אבל אצל החכם
האמיתי, אצלו יש לו את שני השכלים. כי יש שני סוגים של שכל. ובשכל הרגיל של בני האדם, יש גם שאלות וגם תשובות. והחכם
האמיתי הוא יש לו גם שכל נוסף, שמנקודת המבט של השכל הגדול ביותר, שם אין מקום לשום שאלה בשום נושא כלל. והשכל הזה הוא כ"כ גדול, עד ... של האדם, היא כאשר הוא משיג גם את השכל הגדול יותר, שעל ידו האדם מגיע לשלמות שכלית
אמיתית. והדרך להשיג את השכל הגדול ביותר, היא על ידי זה שהאדם מחפש את הדבר שבו תלויות כל השאלות וכל הספקות שיש בעולם. ועל האדם ... ושום רצון ושום צורך כלל. וכאשר האדם מגיע לכל זה, אז הוא בעצם קולט שהוא מצא את הדבר
האמיתי ואת התשובה
האמיתית לכל השאלות שהיא
האמת. כי בנקודת
האמת כאשר האדם מחובר אליה
באמת, שם אין שום שאלה כלל. כי כל זמן שיש לאדם עדיין שאלות כלשהן, גם אם יש לאדם תשובות עליהן, הרי שעדיין האדם רחוק
מהאמת. כי כאשר האדם נמצא בנקודת
האמת האמיתית, שם אין לאדם שום שאלה כלל. וכל זמן שיש צורך בתשובה, הרי שעדיין האדם רחוק
מהאמת. כי בנקודת
האמת אין שום צורך בתשובה, כי אין שום שאלה כלל כנ"ל. ונעמיק: יש מי שיכול לטעות לחשוב, שאם נאמר ששום דבר לא קיים, אז אין שום שאלה ... מה לשאול כלל. אך זאת טעות מחשבתית. ראשית, משום שבהחלט העולם שלנו והאדם קיימים. כי אם
באמת שום דבר לא היה קיים, הרי שלא היה שום צורך לנסות לומר ששום דבר לא קיים. ומעצם כך שיש מחשבה שחושבת אולי לומר שהעולם לא קיים, הרי שמכך ניתן להוכיח שהעולם כן קיים. אך יכול לבוא המתחכם ולומר, אולי
באמת שום דבר לא קיים, ומצד זה ששום דבר לא קיים, הרי שגם אף אחד אף פעם לא שאל שום שאלה כלל. ובכך יחשוב האדם שהוא מצא את הפתרון לכל השאלות. אז ראשית כל יש לומר, שזאת לא
האמת. כי אין שום סיבה
שהאמת תסתור את קיומו של העולם. ולא צריך שהאדם ישלול את קיום העולם כדי למצוא תשובות לשאלות. אבל שנית יש להעמיק ולומר, כי גם אם ... האדם לומר ששום דבר לא קיים כדי לנסות על ידי זה לברוח מכל השאלות שיש בעולם, הרי שמצד
האמת באמירה עצמה של "שום דבר לא קיים", בזה עצמו אומר האדם שיש גם את המצב האחר של הקיום. ואז ממילא אפשר עדיין לשאול שאלות שונות. ... שאלות לגבי מערכת היחסים שבין הקיום לבין חוסר הקיום. ויש דבר אחר עמוק עוד יותר בעומק
אמיתי ואין סופי. עומק כ"כ גדול, עד שהוא גם הפשטות הכי גדולה. כי התשובה לכל השאלות, היא יותר פשוטה ממה שנדמה. ויש נקודת מבט מאוד ... הגדול ביותר שבו אין שום שאלה כלל, גם אז יש שכל גדול עוד יותר ממנו, והוא השכל של החכם
האמיתי, שהוא מחבר את השכל שבו אין שום שאלה כלל, עם השכל שבו יש שאלות ותשובות, שהוא השכל השלם
באמת. והדרך של האדם לגלות את השכל הגדול ביותר שבו אין שום שאלה כלל, היא על ידי זה שהאדם מנסה למצוא את השורש והסיבה שבגללה יש ... את השכל שבו אין שום שאלה כלל, ואז האדם כולל את השכל הזה עם השכל הרגיל, וחי חיים טובים
באמת. תוספת: ועוד נוסיף ונאמר, שמי שרוצה לדעת האם יש או אין תשובה לכל השאלות בשכל האנושי, לשם כך עליו לגלות את השורש של כל ... מגיע לשורש של השאלות האלו, כדי לגלות את מהותן, ועל ידי זה ממילא האדם מגלה את השכל
האמיתי שבו אין שום שאלה כלל. ...