... נובע. ואלוהים הוא ישות בעלת כוח בלתי מוגבל כלל, ששם לא שייך כלל הגבלת אפשרות כלשהי (ובשורש הכל כבר אחד, ולכן כל תכלית כבר מושגת, ואין שום צורך להשיג שום דבר). והנה, מצד
האמת, כל אדם ואדם וכל ישות וישות בכל מקום ובכל זמן, היא גם רק אלוהים. כי מנקודת מבט של
אמת, יש גם, רק אלוהים. והאדם הוא גם רק אלוהים. ונקודת המבט הזו קיימת בו זמנית, ... שהוא. כי האדם הוא אלוהים, שמלובש ומצומצם בתוך גוף גשמי, שהוא נמצא באחדות עם האלוהים האין סופי, כישות אחת ממש. והאדם שחושב שאין ביכולתו להשיג איזה דבר, הוא כופר באלוהים
האמיתי, שנמצא באחדות מוחלטת עם כל דבר. ומצד
האמת, האדם לא מוגבל להשיג שום דבר בעולם, אם הוא רק ירצה אותו
באמת . כי לאלוהים אין אינטרסים. וכאשר הוא רוצה משהו, הוא רוצה אותו
באמת. ואם האדם ירצה
באמת איזה דבר, הרי שבכוח הרצון שלו בלבד, הוא ישיג את אותו הדבר, ללא כל הגבלה שהיא של זמן / מקום / צורה וכיו"ב. וכל זה בתנאי, שזה יהיה רצון של
אמת, שהוא רצון שהוא אינו אמצעי להשגת תכלית אחרת. כי האדם רוצה כל מיני דברים, כדי להשיג תכלית אחרת. ומי שרוצה
באמת איזה דבר, הוא משיג אותו, מיד ובו ברגע שהוא
באמת רוצה אותו. ומי שרוצה איזה דבר, כדי להשיג באמצעותו איזה דבר אחר, הרי שזהו לא רצון של
אמת. ובכל מקרה, האדם יכול להשתמש בכח הרצון
האמיתי שלו להשיג כל דבר, ללא כל הגבלה. והסיבה שהאדם סובל, היא משום שהישות האנושית ... להם שום אחיזה באדם. והם נמצאים גם בתוך האדם עצמו. והם המחשבות של האדם שאומרות לו שהוא לא יכול להשיג את השלמות, וכיו"ב שאר השקרים וההפחדות האלו. ומי שרוצה לחיות טוב
באמת, ולא רק להפסיק לסבול, אלא גם ליהנות
באמת מכל רגע ורגע ומכל צורה וצורה של המציאות, עליו להקשיב לחכם
האמיתי שהוא איש
אמת (כי רק מי שמשיג את
האמת המוחלטת של המציאות, רק הוא חכם
אמיתי), שהוא מלמד את האדם שהכל אפשרי, מצד עצם מהותו של האדם. ושהאדם לא מוגבל בשום דבר, אם הוא רק ירצה
באמת, להשיג את אותו הדבר. והדרך של האדם להשיג כל דבר, היא על ידי זה שהאדם עושה את כל מה שהוא יכול, כדי להשיג את אותו הדבר. וכל זמן שהאדם יכול להתאמץ אפילו עוד טיפה אחת קטנה, והאדם לא מתאמץ את אותה טיפת המאמץ, הרי שהדבר מעיד על כך, שהאדם לא
באמת רוצה את אותו הדבר, ואין ערובה לכך שהאדם ישיג את הדבר. אבל מי שנותן את כל כולו ממש כפשוטו, כדי להשיג את אותו הדבר, בגלל שיש לו רצון
אמיתי להשיג את הדבר, הוא משיג כל דבר, בדיוק כמו אלוהים שמשיג כל דבר. ויש רק ישות ... והתגלות רצונו של המחוקק הראשון. ורק מי שרואה את המציאות מנקודת המבט של הבורא, רק הוא חווה את המציאות, כמו אלוהים ממש. ומי שרוצה להשיג את החוויה הזאת, עליו להיות איש
אמת ולשנוא את השקר בתכלית השנאה. כי מי שחושב שהוא לא יכול להשיג איזה דבר, הוא טועה. משום שהאדם לא
באמת יכול להיות בטוח, שהוא לא יכול להשיג את מה שהוא רוצה. כי אולי כן יש דרך כלשהי ואפשרות כלשהי להשיג את הדבר. והאדם לא יכול להיות בטוח, בכך שהדבר אינו אפשרי. והלב של האדם, הוא יודע את
האמת, שמצד
האמת הכל אפשרי להשגה. והלב של האדם ממשיך לסבול, כל זמן שהאדם לא משיג את השלמות. ... באחדות הבורא, שאלוהים נמצא באחדות מוחלטת עם כל דבר. והעונש על הכפירה הזאת באלוהים שמאוחד בכל דבר, הוא שהאדם לא מרגיש את האחדות הזאת עם האלוהים, וזה עצמו העונש שלו. ואיש
האמת, מגלה לאדם את
האמת, שלא ישקר את עצמו. ואיש
האמת מלמד את האדם, לא לחשוב שום דבר שהוא לא בטוח בו באופן מוחלט. ומי שמקשיב לעצה ... עצמו, כאילו שאין אפשרות להשיג את השלמות, אלא הוא יודע שאולי הדבר הוא דווקא כן אפשרי. ואז האדם ממשיך לחפש בכל כוחו ללא שום יאוש של שקר כלל, ועל ידי זה האדם מגיע לרצון של
אמת, ומקבל
באמת, את כל מה שהוא