... והחולה הזה בא לרופא ומבקש ממנו תרופה לשורש המחלה שלו, כפי מה שנדמה לו שזהו שורש המחלה שלו. ומצד
האמת החולה חולה בכלל באיזה עניין אחר. אבל החולה לא מבין את השורש של המחלה שלו. ולכן הוא מבקש תרופה עבור מחלה אחרת ... וכאשר החולה הזה מגיע אל הרופא, אז אם הרופא הוא לא חכם גדול, אז גם הוא לא תמיד יודע לזהות את השורש
האמיתי של המחלה של החולה, ואז הוא בטעות נותן לחולה תרופות, למחלה שבכלל היא לא המחלה
האמיתית של החולה. ואיך נוצרת הטעות של החולה, שהוא מגדיר את המחלה שלו בצורה לא נכונה? משום שהחולה מסתכל בטעות על ... שהתרופה אכן עזרה לחולה, הרי שזה רק באופן זמני בלבד. וכל זמן שהרופא והחולה לא יבינו את שורש המחלה
האמיתי, הרי שעד אז החולה ימשיך להיות חולה. וישנם מצבים, שבהם יש לרופא מושג כלשהו לגבי המחלה
האמיתית של החולה. אבל שורש המחלה לא ברור לו מספיק טוב. ולפעמים הרופא שמבין שזה רק סימפטום של המחלה, לא תמיד הוא יודע ... שתרפא את החולה. וגם אז הוא נאלץ לתת לו תרופות שיקלו על כאביו, כל זמן שהוא לא יודע איזו תרופה
באמת תרפא את החולה בשלמות. והרופא הגדול מכולם, הוא יודע את שורש המחלה של כל החולים. וכל חולה וחולה שבא אליו, הוא ... כי החולה צריך קודם לכן לעשות הכנות כלשהן כדי שהוא יוכל לקבל את התרופה המיוחדת, שתעשה אותו בריא
באמת ותרחיק ממנו את כל המחלות לנצח. והרופא רוצה להציע לחולה לעשות את ההכנות האלו, כדי שהוא יוכל לתת לו את תרופת ... שיש תרופה כזו. והחולה רוצה לטפל קודם כל בסימפטומים שמציקים לו באופן המיידי וכולי. והרופא שהוא רחמן
אמיתי והוא רוצה לעזור לחולה, הוא נותן לחולה תרופה
שבאמת עוזרת לו לטפל בסימפטומים של המחלה שלו. אבל הוא נותן לו אותה בצורה כזו, שהיא תעזור לחולה להיות מוכן לקבל בפעם הבאה שהמחלה תחזור על עצמה, את תרופת הפלאים שתעשה אותו לבריא
באמת. כי כאשר לוקחים תרופה כלשהי, יש דרך מיוחדת איך לקחת את התרופה הזאת. והרופא החכם נותן לחולה תרופות שעוזרות לו ... בצורה יותר בריאה, ובצורה הספציפית הנדרשת, כדי שהחולה יוכל לקחת את תרופת הפלא, שתעשה אותו בריא
באמת. והתרופות שאותן נותן הרופא הגדול
באמת, הן תרופות שלא רק שהן משיגות לאדם את התוצאה שאותה הוא רוצה להשיג, אלא הן הקדמות והן רק המבוא והסיבה ונקודת ההתחלה, של התכלית הסופית שאליה האדם
באמת רוצה להגיע. שזה אל הרפואה השלמה מכל המחלות, על ידי זה שלוקחים את התרופה שמטפלת בשורש של הכל כנ"ל. והנמשל הוא, ... לאדם את התוצאה שאותה הוא רוצה להשיג. אבל לא תמיד השגת התכלית שאותה רוצה האדם להשיג, לא תמיד היא
באמת מה שהאדם
באמת צריך. ומי שהוא חכם
אמיתי, הוא יש לו תרופה כזאת מיוחדת, שהיא שכל מאוד מיוחד, שכל מי שמבין את השכל הזה, הוא בבת אחת הופך להיות מאושר, ... לא מאמין שיש שכל כזה. והאדם רוצה להתמקד בכאן ועכשיו, באיך לטפל בבעיה שמטרידה אותו כרגע. והחכם
האמיתי, הוא נותן לאדם עצות, שהן כולן הקדמה ומבוא והתחלה חדשה, אל השכל הגדול שהוא זה
שבאמת יכול לעזור לאדם. וכל עצה ועצה וכל דיבור ודיבור של מי שהוא חכם
אמיתי, הרי שהעצות שלו, הן גם טובות בפני עצמן, כדי להשיג את התכלית שאותה רוצה האדם להשיג, והדברים של החכם, הם גם ... שמאפשרים לאדם להתחיל לחשוב בצורה נכונה יותר וכולי. כדי שבסופו של דבר, יוכל האדם להבין את השכל
האמיתי, שבאמת יהפוך אותו למאושר
אמיתי.