... שהידיעה שלו נכונה, אלא הוא יודע אותה. אמונה שייכת רק במקום שאין ידיעה. כוח האמונה, יכול להיות גם טוב וגם רע. מצד אחד הוא מאפשר לאדם לעשות סוג של קיצור דרך, ולהתחבר מבחינה רגשית לרעיון
אמיתי כלשהו, גם בלי להבין אותו בשלמות. אך מצד שני, כוח האמונה מאפשר לאדם להתחבר גם לרעיונות שקריים. משום, שהאמונה מאפשרת לאדם להתחבר לרעיונות, גם בלי לאמת אותם וגם בלי להבין אותם בשלמות. ולכן, להאמין זה טוב. אך צריך מזל, כדי להאמין בדבר שהוא אכן
אמיתי. ובכל מקרה, טוב יותר לדעת, מאשר להאמין. לדוגמא: ניקח אדם שיש לו את היכולת לעשות ... האמונה מיותרת, כאשר היא לא האמת. על האדם לשאוף להפוך את כל האמונות שלו לידיעות ולאמת. דהיינו, לא לחיות מתוך אמונה אלא מתוך ידיעה. זה בסדר גמור להאמין, וכמובן שצריך מזל להאמין במשהו שהוא
אמיתי. אך אדם עירני, בודק את האמונות שלו והופך אותן לאמיתות. דהיינו, מאמת את אמונותיו ... אחד כל הזמן. ולכן חייבים לפעול על סמך הנחות יסוד כלשהן, שהן בעצם אמונות. אך החכם הוא תמיד עירני לזכור, מהי אמונה ומהי ידיעה. וכאשר האדם פועל על סמך ידיעה, על ידי זה נוצר אצלו בטחון עצמי
אמיתי, ואין אפשרות שהוא יטעה, לפחות לא לגבי מה שהוא יודע בוודאות. אך כאשר האדם פועל על ... תואמות בדיוק את המציאות כפי מה שהיא באמת. וגם אם חלק מהאמונה של האדם נכון, הרי שלא בהכרח שכל האמונה שלו נכונה. ויתכן שאולי ישנם פרטים כלשהם שהם טעונים בירור. ויתכן גם שהאדם מאמין במשהו
אמיתי, אך הוא לא מבין מספיק טוב את מה שהוא מאמין בו. כי כאשר האדם יודע את הדבר בידיעה ... האדם רק מאמין באמת אך לא יודע אותה בבירור, כגון בדוגמא הנ"ל, שהאדם מאמין לחכם שאומר לו שיש לו את היכולת לעשות דבר כלשהו, אך הוא אינו יודע זאת אישית, הרי שבמקרה כזה האדם יכול להאמין בדבר
אמיתי, אך לא להבין מספיק טוב את הדבר שבו הוא מאמין. ולכן רצוי להשתדל היכן שאפשר, ... שאת ההחלטות שבאמת חשובות בחייו, הוא מקבל על בסיס של כמה שיותר ידע שאומת, וכמה שפחות על בסיס של אמונות והנחות יסוד שיכולות להיות שגויות. ונסכם: אמונה מאפשרת לאדם לקצר תהליכים ולהתחבר לידע
אמיתי שאותו הוא עדיין לא יודע. ומצד שני האמונה מאפשרת לאדם גם לטעות ולהאמין לכל מיני ...