... של האדם הוא שגוי. ולמה שגוי? כי השכל של האדם מקבל את החיות שלו, מהטעות של
האמונה. והכוונה היא, כי כל התפישה של השכל, ... זה, שהשכל תופש את ההפכים של היש והאין, כשני דברים שונים. שזה עצמו מושתת על
אמונה בלבד, בלי שום שכל. השכל מבוסס על ... על כלום. האדם מנסה להבין את המציאות באמצעות השכל, שמאמין בלוגיקה, שזו
אמונה בלבד. וכך נמנע מהאדם להבין מציאות ... ועוד הפוכים. למרות שבאמת, הם דבר אחד ממש. והשכל של האדם, הוא כולו מבוסס על
האמונה השקרית. שהאדם מאמין לעצמו ולתפישה ... אמת בשלמות. והוא יכול אולי להאמין בדבר של אמת, אך לא באמת להבין אותו. וכל
אמונה, היא פשע, ורק ההבנה יוצרת חוויה. ... הם שני הפכים ושהחיסרון חסר את השלמות, ולחטוא בחטא החמור מכל, שהוא חטא
האמונה. דהיינו, להאמין לשכל, שאם הוא לא ... העצמי הנפרד, שיוצר תחושת חיסרון ורצון. והקיום העצמי הנפרד, נובע בגלל טעות
האמונה. שהאדם מאמין לשכל ולתפישה האישית ... עם המציאות. דהיינו, שעל האדם לשנוא בכל כוחו ובכל נפשו ובכל מאודו, את
האמונה ואת חוסר הוודאות המוחלטת, שכן נמצאת באמת המוחלטת. ועל ידי זה שהאדם שונא בכל נפשו וכוחו, את
האמונה, שיוצרת את כל הרע שיש בעולם, כי היא ... כי האדם לא משתמש באמת, אפילו לא בשכל של עצמו. ועל ידי זה שהאדם שונא את
האמונה ואת הספקות ואת השקרים וחוסר הוודאות, ... האדם משתמש באמת בכל השכל האנושי שלו, דהיינו, שהאדם מנקה את עצמו מכל טיפת
אמונה, ומשתמש רק ואך ורק בכל השכל האנושי ... סובל באמת, מכך שהוא לא באמת נהנה, מהסיבה הטובה של המציאות. ומי ששונא את
האמונה ואוהב את האמת, משום שאלו כמובן שני הפכים, כי
אמונה, היא חיות וקיום השקר, והידיעה וההבנה, היא קיום האמת, ומי ששונא את
האמונה ואוהב את האמת, דהיינו, שהוא כופר ... שום אפשרות מחשבה אחרת, הרי שהאדם הוא עדיין מוגבל שכלית, שהוא עדיין חי בתוך
אמונות וספקות. ועל האדם לשנוא את הספקות ואת
האמונות, ולברר את האמת במסירות נפש של ממש. ...