תקציר⬅ ... לקח מקל והרביץ לבן שלו, שאלו אותו למה אתה עושה את זה אמר "תראה צריך לעשות משהו נכון מה אני לא אעשה כלום בוא נרביץ לו עם מקל" אז ההוא אז זה כאילו כמו כאלה שהולכים נגיד לרבנים "מה אני לא אעשה כלום אני לא אקרא תהילים אני לא אאמין
באלוהים, טוב תראה צריך לעשות משהו נכון אז תתפלל אולי זה יעזור תפלל" זה ההיגיון של "מה יש לך להפסיד תאמין בישו מה יש לך להפסיד תאמין בזה מה יש לך להפסיד חיי נצח מחכים לך מה יש לך להפסיד". עכשיו בכל מקרה אז הבן אדם החליט שהוא מסדר את הכוסות בבית וכמובן שזה מגניב ... את הכוסות שהם ימותו הוא שווה לסיכוי שאם לא תסדר את הכוסות הם ימותו ולכן זה לא מביא לך שום תועלת ולכן אתה לא עושה את זה כי נשאר לך רק המאמץ מלסדר את הכוסות. זאת הסיבה שבגלל אנחנו / אני לא דתיים לא דתי לא דתיים, למה יכול להיות שיש
אלוהים ויכול להיות שאחרי שנמות יזרוק אותנו לגיהנום יכול להיות ויכול להיות שהיה מתן תורה ויכול להיות שהוא נתן את התורה ויכול להיות שהוא רוצה שנשמור מצוות ויכול להיות שאני אתחרט לנצח נצחים על זה שחיללתי שבת יכול להיות זאת האמת, האמת היא שזה יכול להיות אבל באותה מידה גם יכול להיות שזה לא עכשיו לא רק שיכול להיות שאין
אלוהים כי אם אתה אומר "יכול להיות שאין
אלוהים" אתה אומר "אוקי אם אין
אלוהים מה קרה" אבל אם יש
אלוהים אתה תסבול לנצח ואז לכאורה זה לא שווה הסיכוי מול סיכון. אתה אומר תראה אתה עכשיו נהנה לנסוע לים בשבת כי אתה אומר אולי אין
אלוהים אבל מצד שני אם יש
אלוהים זה כאילו סיכון הרבה יותר גדול, זה כמו אומרים לך נגיד תפתח קופסה או שיש בה פצצה שאתה מת או שלא מה אתה תפתח אתה לא תגיד "אני אפתח כי אולי אין פצצה" אתה תגיד "לא אני לא אפתח כי הסיכוי הוא אינסופי למות". ש: אתה לא לוקח את הסיכון. אליעד: נכון אבל מתי אם אומרים ... לך "תקשיב יש פה קופסה שאו אם אתה פותח אותה אתה מקבל מוות מידי או אתה מקבל חיי נצח" אז הסיכוי לחיי נצח שווה את הסיכון למוות מידי ובמקרה כזה אתה אומר "וואלה בשביל חיי נצח שווה לי את הסיכון למות עכשיו" ואז אחד מקזז את השני. לכן לגבי
אלוהים ניתן להוכיח בצורה הגיונית שגם אם יש
אלוהים יכול להיות שהוא בכלל רוצה שנעשה עבירות ויכול להיות שבכלל התורה זה בכלל ניסיון לבדוק אם אנחנו נקשיב לתורה או נקשיב ליצר שלנו שהוא שתל לנו את היצר ואפשר לסובב מלא סיפורים ואגדות שמי שיסע לים בשבת יקבל חיים נצחיים בגן עדן לנצח נצחים. ולכן מאחר שיש היגיון לומר ... בגן עדן לנצח נצחים לכן אין שום משמעות לדבר הזה ולכן לא מתייחסים לזה ברמה הפרקטית ולכן אם אתה רוצה לנסוע תיסע אם אתה לא רוצה לנסוע אל תיסע. אותו דבר לגבי הנושא שלנו לכן רוב האתאיסטים נכשלים בזה כי כשמישהו דתי בא ואומר להם אולי יש
אלוהים אומרים לו לא נכון אין, הם לא אומרים לו נכון אבל
אלוהים רוצה שניסע לים בשבת אין להם את הכיוון הזה ואז הם ממשיכים לריב עד עצם היום הזה, בסדר כי הדתי אומר "ואולי יש" אני אומר לו נכון ואולי יש
אלוהים שברא את
אלוהים ואולי יש שני
אלוהים אולי שלושה
אלוהים ואולי
אלוהים רוצה הפוך ואולי הוא לא רוצה הוא לא רוצה שתעשה הפוך ואז הוא אומר "אבל למה שהוא ירצה ככה" אתה אומר לו "כי מעל בינתנו אנחנו לא יודעים למה שהוא ירצה שנעשה מצוות מלכתחילה מה זה נותן לו אנחנו לא יודעים מה זה נותן לו אז אם אנחנו לא יודעים מה זה נותן לו אז אולי ... אם אתה לא יודע מה האינטרס שלו אז אולי הוא רוצה שתעשה הפוך אולי הוא רוצה שתעשה עבירות, אם אתה אומר "אני יודע שזאת הבעיה שלו זה מה שהוא רוצה שנמלא לו את החיסרון" הגיוני אבל מאחר שאתה לא יודע מה האינטרס שלו ומאחר שלא יכול להיות
שלאלוהים בכלל יש אינטרס לכן יכול להיות שהוא יגיד לך לעשות משהו והוא יגיד לך "תעשה מצוות אני אכניס אותך לגן עדן" ובסופו של דבר הוא יכניס אותך לגיהנום, למה שהוא יעשה את זה מה ההיגיון נשגב מבינתנו אל תדאג כשהוא יעשה את זה הוא יסביר לך גם למה אבל אתה לא יכול לסמוך על זה שלך נראה שזה לא הגיוני כי אתה לא יכול לסמוך על ההיגיון שלך בהקשר של
אלוהים. ולכן לעניין שלנו אנחנו פשוט צריך להיצמד לאמת בן אדם שמפחד שיהיה משהו לא הגיוני לא צריך להגיד לו זה לא הגיוני אלא פשוט אומרים לו אז מה אבל גם ההפך של זה הגיוני באותה, הגיוני שאם תסדר את הכוסות שזה דווקא יכול לגרום למשפחה שלך למות ולכן אין טעם שתסדר את ... ⬅לצפייה בהרצאה בנושא
אלוהים - לחץ כאן...