... לא יטרפו יותר אחד את השני. כי בעולם יהיה שלום כ"כ גדול, עד שהזאב יגור עם הכבש, והנמר יגור עם הגדי. כי מאחר שמלאה הארץ דעה, אז לא תהיה יותר
אכזריות בעולם, וממילא הזאב לא יטרוף יותר את הגדי וכולי. ובלשון הפסוק "וגר זאב עם כבש ונמר עם ... שהיא מייצגת את המודל האידיאלי של בני האדם עבור העולם. כי כאשר האדם רואה את האריה שטורף את הגדי שרק עכשיו נולד, בעיני האדם יש כאן פעולה מאוד
אכזרית. שהאריה שהוא חזק, הוא טורף את החיה שחלשה ממנו, ואוכל אותה בדם קר. ולפעמים עוד תוך כדי שהטרף עדיין חי, תוך כדי זה האריה כבר מתחיל לאכול ממנו. והדבר הזה נראה בעיני המתבונן, כדבר מאוד
אכזרי. כי אם האדם היה עושה כזה דבר, או אם היו עושים לאדם עצמו כזה דבר, הרי שהדבר הזה היה מאוד
אכזרי. ולפעמים חושב האדם לעצמו, שאילו הוא היה מנהל את העולם, אולי הוא היה משנה קצת את העולם, כך שלא תהיה בו
אכזריות כזאת שהאריה החזק יטרוף את החיה החלשה. ואם האדם היה יכול, אולי הוא היה עושה אימון אישי לאריה ומעביר אותו איזו סדנא, כדי להפוך אותו לצמחוני. כי אכן יש בני אדם, שהם לא רוצים להרגיש שהם
אכזריים על בעלי החיים החלשים, ואז באמת הם הופכים להיות צמחוניים. כמו הפרות שאוכלות רק עשבים. וכך גם הם כדי לא להיות
אכזריים, אז הם בוחרים לא לאכול בשר. ואכן יש כאלו, שבתוך ליבם אילו הם היו יכולים, הם היו ... והם היו הופכים את כל בעלי החיים לצמחוניים. ונמצא אם כן, כי בעיני האדם, העולם יראה יפה יותר כאשר לא יהיו בו מלחמות, ולא יהיה בו שום ביטוי של
אכזריות כלשהי. כאשר האריה יוכל לגור בשלום עם הגדי וכיו"ב, ואף אחד לא יטרוף אף אחד, וכולם יסכימו עם כולם, ולא יהיו יותר מלחמות וכולי. ואם נתבונן היטב על העניין, נראה שיש בו רק בעיה אחת קטנה, והיא שמצד האמת אם לא תהיה
אכזריות בעולם, העולם לא יתקיים כלל בשום צורה כלשהי. ומדוע? משום שמצד האמת, גם מה שנראה לאדם כדבר לא
אכזרי, הרי שגם זה
אכזרי. לדוגמא, גם כאשר הפרה אוכלת עשב, גם זה
אכזרי. משום שהעשב ניתלש מהאדמה, וזה סוג של
אכזריות. והפרה לוקחת את העשב, וחותכת אותו לחתיכות בפה שלה. וגם זה סוג של
אכזריות. ואם האדם יסתכל בעין אמיתית על הדברים, הוא יראה, שלא רק לאכול בשר זה
אכזרי, אלא גם לאכול עלים ירוקים גם זה
אכזרי. כי האדם עוסק בהשמדה של חומר כלשהו. וזו פעולה
אכזרית. ואפילו כאשר האדם קורע חתיכת נייר, גם זה
אכזרי. כי האדם לוקח דבר שלם, וחותך אותו לחתיכות, וזה
אכזרי. וכאשר האדם נוסע ממקום למקום, גם זה
אכזרי. כי הוא בעצם לוקח את הדלק, וגורם לו להישרף ולהפוך לעשן. וזה מאוד
אכזרי. וגם כאשר הרוח נושבת ומנענעת את העלים של העץ, גם זה סוג של
אכזריות. וגם המים שנופלים על האדמה ומכים אותה, גם זה
אכזרי. וכאשר המים מכבים את האש, וכאשר האש שורפת את הקוצים, גם זה
אכזרי. וגם זה שהאדם דורך על האדמה, גם זה
אכזרי. וזה שהאדמה לא יכול להתלונן, זה לא אומר שזה לא
אכזרי. וגם זה שהאדם נושם, גם זה
אכזרי. כי כאשר האדם נושם אז הוא גורם לכל מיני חומרים להשתנות. וגם זה סוג של
אכזריות. וגם רגעי הזמן שעוברים, גם זה מאוד
אכזרי. כי כל רגע חדש שבא, הוא כאילו משמיד את הרגע הקודם. וזה מאוד
אכזרי. ומצד האמת, כל שינוי שמתרחש בעולם, הוא סוג של