... נעלמת לו. כי בנקודת עומק כלשהי, האדם רואה שכל היש, הוא כולו אין. ואז האדם מתחיל לשאול את עצמו, האם בכלל היש ישנו והאין איננו? וכאשר האדם מתבונן עוד קצת, אז הוא רואה שהכל אחד, ושאין שום נפרדות כלל,
ושאין שום שאלה כלל. ואין שום ישות נפרדת, ושום חיסרון, ושום "אני" נפרד, ושום רע ... זמן שקיומו של דבר אינו מחוייב, הרי שהוא לא סיבה של אמת. והאדם מוכרח להבין את סיבת קיומו. עד שהאדם מגיע אל מחוייב המציאות, שהיא אחדות המציאות, ששם הכל אחד ממש, ואז האפשרי נכלל במחויב, והכל מתאחד,
ואין שום שאלה כלל. ...