... לאחדות. אליעד: יש כאן תהליכים משלימים. זה גם אחדות וגם נפרדות. בספרים נאמר שהשגת השלמות אפשר להשיג רק על ידי צמצומים. מה אני מלמד אותך בעצם? איך להשיג את
האין סוף, אלוהים הוא גם הכלום וגם הכל, כשאני מסביר לך איך ליהנות משטיפת כלים ואיך ליהנות משעורי הבית עם הילד, אני למעשה מסביר לך איך לקחת שכל גדול ממך ... כי אלוהים זה המקיף, הוא גם בקצוות וגם בהכל. הוא גם אפס - הממלא, וגם המקיף - המסובב. מה שאני מסביר לך עכשיו זה לבושים של משהו אחר. דרך הצמצום אתה משיג את
האין סוף. דרך הצמצום של הדבר אתה יכול לשאוב חיות מהממלא וחיות מהמסובב. אז מה עושים אם לא מצליחים ליצור שכל? כאשר יש דבר שגורם לך להרגיש אין, יש לך דרך ... שברדיו, או שהוא יהנה מהאין שכל. שאלה: האם ליהנות מאין שכל זה מוגבל? אליעד: שום דבר לא מוגבל. כל פעם שאתה חווה שאתה לא רוצה, אתה יכול לחוות כלום גדול יותר, עד
אין סוף. או עד שהוא חווה שהוא כלום, ואז לא אכפת לו מה הוא עושה. שאלה: איך מיישמים את זה? אליעד: קודם תבין את חוקי המשחק. כדי ליהנות מהדבר, אתה לא צריך לצפות לשכל
אין סופי, וגם אל תצפה לאפס אחוז שכל, כי בשניהם אין לך אחיזה. ולכן אתה צריך את האמצע. אם תהיה רק כלום, לא תהנה מזה יותר, ואם תהיה רק יש, גם לא תהנה כי ... לעשות גם דברים שהוא לא רוצה, למה? כי אם הוא יעשה רק את מה שהוא רוצה, הוא יסבול עוד יותר. באופן כללי, אם אתה רוצה ליהנות ממשהו, תתחיל לשאול עליו שאלות, עד
אין סוף. ולפעמים האדם רוצה להיעלם ולא רוצה לשאול כלום. יש שתי מטרות בלימוד עם הילד, האחד שעושים דברים גם כשלא רוצים, ודבר נוסף שצריך לגרום לילד ליהנות ...