... שחולם את החלום, היא שאין מישהו שחולם את החלום. הסיבה לכך שאתה שוכח שאתה חלק מהמציאות שמקיפה אותך, היא בגלל שאין מציאות שמקיפה אותך. למה? כי
אין הבדל בין הצורה למהותה. הצורה הסופית זה אתה המצומצם, ... אני אומר, אין דבר כזה אלוהים, יש רק אתה. אתה צריך להבין שאתה הוא זה שמהווה את הכל. אתה עושה הפרדה בין הנפרדות לבין האחדות. ואני מסביר לך
שאין הבדל בין הנפרדות לאחדות. אני רוצה שתגיעי להבנה שאפילו שאת רואה תפוז אחד, או שני תפוזים, את לא מבדילה ביניהם. אמנם תראי תפוז אחד, ותראי שני תפוזים, אבל בתוכך תראי שיש רק אחד,
שאין הבדל בין אחד לשניים, אין אצלך בחוויה להגיד שזה אחד או ... זה כמו טיפה בים? אליעד: הוא שאל למעשה, אם הוא טיפה בים, למה הוא חושב שהוא מניע את עצמו, הרי הים מניע אותו? כי למעשה זאת האמת. העניין הוא
שאין הבדל בין הטיפה לים. אני לא אומר לך שאתה הוא הים, אני אומר לך
שאין הבדל בין הטיפה לים.
וכשאין הבדל בין הטיפה לים, אז אין שאלה למה אני חושב שאני הטיפה, ... זה ערוץ 22 ויש תוכנית על אוכל, וזה ערוץ 30 שיש בו סרט, אבל בחוויה שלו ובהבנה שלו, הוא לא יבדיל בין היש לבין ההפך שלו, שזה - האין. זה נקרא
שאין הבדל בין הצורה לבין המהות שלה. למשל האדם הולך בים והשמש ... אני זאת צורה של הוויה, השמש היא צורה של הוויה, יש הבדל בין הצורה לבין המהות שלה. אין לי בעיה שתגיד שאני זה המהות של המציאות, אבל האמת היא
שאין הבדל בין הצורה לבין המהות שלה, האדם הוא ההוויה של השמש ... אז נגמרו לך השאלות. יש כאלה שאומרים, שאני זה אני, והמציאות היא המציאות. יש כאלה שאומרים אני אלוהים, והצורות הם שלי. אבל יש הבנה שאומרת
שאין הבדל בין ההוויה לצורה. כולם בשלב כל שהוא מוכנים לקבל את זה, שיש מהות למציאות. אי אפשר בשכל לקבל את זה, שזה שמשנה זה גם לא משנה. אי אפשר לקבל בשכל,
שאין הבדל בין המהות לצורה. האדם יכול להגיד שזאת יד, ושהיד היא ... הוא לא יכול להבין שזאת יד ממשית, והיא גם כלום. היד והכלום זה אותו הדבר. למה קשה להבין את זה? כי אין מה להבין, אני אומר לך להפסיק לנסות להבין,
אין הבדל בין אלוהים לאדם. אין מה להבין בזה, זה הכי פשוט. זה ... דבר שהוא יותר גדול מכל הזמן והמקום, ואומר לך שזה אתה. זה לא שאני אומר לך שאת גדולה יותר מכל המקום והזמן, אני לא אומר שאת רק אלוהים, אני אומר
שאין הבדל בין הוויה של כל המציאות לבין השולחן. אני מנסה להסביר לכם, שהשולחן שהוא ישות מצומצמת
אין הבדל בינו לבין ההוויה שהיא יותר גדולה מכל המקום והזמן. אני אומר שזה שולחן, אבל
אין הבדל בין שולחן לבין כלום. שאלה: האם אראה דברים שונים? ... למה אני בורא את העולם? נגיד אפילו הבנת שאתה מהווה את כל העולם, אבל זה עדיין לא סוף הסיפור. עכשיו יש לך בעיות של אלוהים. ואז אתה מבין בסוף,
שאין הבדל בין שום דבר לשום דבר. יש צורות של נפרדות - כמו דומם, צומח, מחשבה, רצון, זמן, מקום וכו'. ויש אחדות שהיא הכוח שמניע, הסיבה הראשונה, הכוח שתמיד קיים, ההוויה של הכל וכו'. ובסוף אתה מבין
שאין הבדל בין אחדות לנפרדות. נשאלת השאלה, איך מהכלום נוצרו ... כלום. הגוף והעור שלה הם אחד. זה מקביל לנפרדות ולאחדות, שהם אחד, זה אותו אחד. אתה שואל, זה יש או אין, האם זאת אחדות או נפרדות? ומגיע להבנה
שאין הבדל בין האחדות לנפרדות,
אין הבדל בין המהות לצורה, זה אותו אחד. מה זאת אומרת? האם אתה ... והאדם הרי לא חייב להיות קיים תמיד? איך אני המצומצם, יכול להיות המהות של השמש, שהיא גדולה ממני ורחוקה ממני? אך מצד האמת, זה אתה שמהווה את הכל.
אין הבדל בין המהות לצורה,
אין הבדל בין האדם לאלוהים, אין יותר חלק ושלם, האדם לא חלק ... בחוויה לא נעימה? אליעד: התשובה היא שאת עדיין עושה הפרדה בין יש אריה לבין יש אדם, לבין אין אריה ואין אדם, את עדיין מפרידה בין אחדות לנפרדות.
אין הבדל בין משנה ללא משנה - זה לא הגיוני, אבל זה בדיוק מה שאני אומר. האדם אומר, אני מוכן שתגיד לי שיש עולם, אני מוכן שתגיד לי שאין עולם, אני מוכן שתגיד לי שגם יש וגם אין עולם, אבל שתגיד לי
שאין הבדל בין יש לאין, אז יש או אין?
אין הבדל בין יש לאין, האדם לא מבין, וכאשר האדם מבין זאת, זה השכר של העולם הבא. זה שאתה מצליח להבין בשכל
שאין הבדל בין יש לאין, או במילים אחרות, אתה מפסיק להבין בשכל ...