... וכאשר האדם מנסה להתחבר
לאחדות הזאת שהיא אחדות של שקר, אז הוא בסך הכל מחליף את הסבל של הנפרדות, בסבל של האחדות. ומצד האמת יש בכך תועלת ! שהאדם מחליף את הסבל של הנפרדות בסבל של ... גם שם. והעניין הוא, כי
האחדות האמיתית היא לא תופסת שום מקום כלל, והיא לא דורשת מהאדם, שום מאמץ כלשהו כלל, אפילו לא מאמץ מחשבתי / רצוני כלל. והאחדות של האמת, היא מחוברת לכל ... האדם מנסה להיאחז בשכל של
אחדות השקר, אז הוא מרגיש שהשכל הזה של
אחדות השקר, הוא מגביל ומגדיר ומצמצם אותו, וזה כמובן נכון, רק שאין לזה שום קשר לאחדות של אמת. כי האחדות של שקר היא תופסת מקום. היינו שהיא לא מסוגלת ... אחד ממש, ושבה הנפרדות
והאחדות הם ישות אחת ממש. ולמרות שקשה להבין כיצד הדבר אפשרי, הרי שכך הוא הדבר. וככל שיש לאדם יותר שכל כפשוטו, כך הוא מסוגל להבין טוב יותר את הדבר הזה. ... טובה. כי מי שאינו מחובר
לאחדות האמיתית, אצלו הנפרדות היא הגיהנום. וכאשר האדם רחוק מהאחדות של האמת, שאין שום הבדל חיצוני בינה לבין הנפרדות, אז הוא סובל מהנפרדות. משום שהוא חסר ... לא לרגע אחד, את טעמה של
האחדות האמיתית. כי מי שחושב שהוא לפעמים נמצא באחדות ולפעמים נמצא בנפרדות, הוא נמצא רק בנפרדות. משום שהאחדות שלו, נפרדת מהנפרדות שלו. ולהיות באחדות, ... שהוא רוצה). אבל מי שנמצא
באחדות האמיתית של המציאות, הוא בוחר בתוכו בבחירה חופשית ומלאה את הרע שיש לו בחיצוניות שלו. וזה כמובן עניין אחר לגמרי. ואחדות של שקר שהיא נפרדות, היא ... ואצל אנשי הטעות, אצלם
האחדות היא נמצאת אחרי ה"אני" של עצמם. כי מבחינתם
האחדות היא עוד סוג של שכל ושל תפישת חיים. שיש תפישות חיים שונות, ויש גם את האחדות. וקודם יש את ה"אני" של האדם, ואח"כ האדם בוחר האם להיות בשכל של אחדות, ... העצמית של האדם. ואז
האחדות הזאת תופסת אצל האדם מקום, על חשבון הנפרדות. שאז כמובן האדם מרגיש סבל של חוסר שלמות. אבל האחדות של אמת, היא נמצאת לפני כל הדברים. וכאשר יש אותה ... את כל הדברים. ואיך לזכות
לאחדות הזאת? תשובה: על ידי אמת. כי האמת היא שהדבר הזה הוא לא מובן. כי יש כאן דבר והיפוכו. שהאדם יהיה מה"אני" החיצוני שלו והלאה רק בנפרדות, ומה"אני" שלו ...