... הראשונה של כל הדברים. אם האדם יבדוק את המהות של הדברים, בסוף הוא יגיע
לאחד, ואז הוא יצא מהחלום. האדם אומר למשל, אם הכל זה כלום, אז מדוע אני חי? ואם זה לא כלום, אז גם ... בשורש אין הבדל בין האני ללא אני, והמקום והזמן הם גם רק צורות שונות,
שמתאחדות לישות אחת שהיא חסרת המקום והזמן. אם היינו
מאחדים את כל הדברים, ומגיעים לשני ישויות, אז היינו אומרים שיש משהו שמקיף אותם. אבל כאשר הגעת למקיף, שמקיף את הכל, אז הוא עצמו המקיף. כאשר מבינים
שהכל אחד, אז למעשה מגיעים למקום שאין בו בתוך, לפני, מגיעים
לאחד שאין בו צורה ואין בו הגדרה. יש את הנפרדות, שבה דבר שונה מדבר. ולכל הדברים ששונים, יש מכנה ... ההבנה הזאת משחררת אותך מהשאלה, למה אני חי? למה? מצד אחד שאתה מבין שיש עוד
אחדות ועוד אחדות, אז לא משנה כמה תשאל, אתה אף פעם לא תגיע לתשובה. ומצד שני אומרים לך, יש
אחדות, בסוף אין שאלה. כשהאדם שואל, למה אני חי? מה משמעות החיים? למעשה האדם מניח שיש סוף, הוא מניח ... אחד חדש. האדם תמיד רוצה להבין, ואיך מנטרלים את הרוצה להבין? על ידי ההבנה
שהכל אחד, ואין שאלה. אם מבינים שאין לזה סוף, ותמיד יש עוד מקיף, ועוד מקיף, ועוד מקיף, אז מצד אחד ... המבט שלנו, גם מנקודת מבט שאין זמן ומקום, גם מנקודת המבט של מה שיש לפני
האחדות, שאין הבדל בין הלפני ואחרי, וגם מנקודת המבט שהאדם חולם חלום והכל ממשי לו - תחווה את כל ... אז הוא תמיד יחווה שהוא תמיד במציאות ותמיד בחלום בו זמנית. אבל יש לשים לב
שהאחדות של המציאות, לא קיימת בו זמנית עם המציאות שלנו, כי
באחדות של המציאות אין זמן כלל. ...