תקציר⬅ ... ועל האדם להבין ולדעת, כי באמת, אין שום התרחקות בעולם כלל. וכל ההתרחקות, היא כולה רק התקרבות. והעניין הוא, כי הטוב האמיתי, הוא בלתי נתפס. משום שטוב אמיתי, פירושו טוב שאינו תלוי בסיבה כלשהי. ומאחר שהוא אינו תלוי בסיבה כלשהי, לכן קשה לאדם להשיג את
האושר ואת הטוב הזה. כי כל דבר שהוא תלוי בסיבה כלשהי ובמצב חיצוני כלשהו, האדם יכול לעמול ולנסות להשיג ולהגיע אל אותו המצב. אבל כאשר מדובר על
אושר שאינו תלוי בשום סיבה ושאינו תלוי בשום צורה חיצונית של המציאות, אז לאדם אין שום יכולת לעשות שום דבר עבור השגת
האושר הזה. ולו זו אף זו, אלא
שאושר אמיתי, הוא
אושר שנובע מעצמו ושהאדם לא עושה שום דבר כדי להשיג אותו, אלא
האושר בא מעצמו, ללא כל מאמץ של האדם. וכאשר המטרה המוגדרת היא, שהאדם ישיג משהו ללא מאמץ, ממילא זה אומר, שהאדם לא יכול לעשות שום דבר כדי להשיג את הדבר הזה. משום, שכל עשייה, נוגדת את מהות המטרה. כי המטרה, היא להשיג את הדבר, ללא כל עשייה. ולכן האדם לא יכול להשיג בשום דרך,
אושר ללא כל מאמץ, באמצעות מאמץ כלשהו. וכיו"ב לעניין חיפוש האמת המוחלטת, שהיא אמת שאינה מוגדרת. כי אם הדבר מוגדר, הרי שיש לו ניגוד ששונה ממנו. ואם יש לו ניגוד ששונה ממנו, אז הוא לא מוחלט. ולכן, האמת המוחלטת, היא דבר שלא ניתן להגדיר אותו כלל. ואם לא ניתן להגדיר אותו, כיצד ניתן להבין אותו?! ולכן, בכל פעם שהאדם מנסה להבין את האמת, הוא מתרחק ממנה. ... אותו בתוך המחשבה. וכאשר מנסים להגדיר את האמת, אז המציאות טופחת לאדם על פניו ומראה לו שזו לא האמת המוחלטת. כי כל דבר שהוא מוגדר, הוא לא מוחלט. (ואפילו זה שהגדרתו כדבר שאינו מוגדר, גם הוא מוגדר על ידי השלילה שלו וכולי). ובכל פעם שהאדם מנסה להיות
מאושר, בגלל סיבה כלשהי, המציאות טופחת על פניו ומזכירה לו,
שהאושר שלו, הוא לא
אושר אמיתי. ובכל פעם שהאדם מנסה להיאחז במשהו, המציאות מרחיקה אותו מהאחיזה שלו. והאדם לא מצליח להיאחז בשום דבר, וחווה ריקנות וניתוק מוחלט וכולי. וזה תהליך ששובר את האדם. שנדמה לאדם שאין תקווה, ושבכל פעם שהוא מבין משהו, אז אח"כ הוא מבין, שזאת הייתה הבנה של שקר וכולי. ואז עובר על האדם מה שעובר... ועל האדם להבין, כי אל המוחלט (הטוב האמיתי, שהוא ... ⬅לקריאת המשך המאמר על
אושר - לחץ כאן...