... מאוד גדולים, שהם לא מתביישים לומר שאין להם פתרון ל כל הבעיות. ואף על פי כן הם מתיימרים לומר שהם חכמים ושהם יכולים לייעץ לאדם איך להיות
מאושר בשלמות וכיו"ב. וזהו מעשה מרמה לכל דבר ועניין. כי מי שלא מבין את כל המציאות כולה ולא מבין את השורש של כל הבעיות ושל כל הפתרונות, הוא לא ... אפשר להבין את המציאות, ושיש דברים מעל השכל וכיו"ב, ושהם עוד מעודדים את האדם לא לנסות להבין את המציאות, ובכך הם מייאשים את האדם מלהגיע אל
האושר שהוא מגיע רק על ידי הבנת המציאות בשלמות, הרי שמי שמבין את המציאות בשלמות, הוא גם מבין שאותם מנהיגים הם עזי פנים. כי הם ללא בושה מוציאים ... והיא, שמי שהוא עצמו לא מבין את המציאות, הוא חייב שתהיה לו עזות פנים וטעות מחשבתית, כדי לחשוב שהוא יכול ללמד אחרים את הדרך איך להיות
מאושרים. כי מי שהוא איש אמת, כאשר הוא מתבונן על עצמו ורואה שהוא רחוק מהבנת המציאות, הוא מתמקד בעצמו, ולא מחלק עצות לאחרים איך להיות
מאושרים. אבל אותם מנהיגי טעות, הם מטעים את עצמם ואת אלו שהולכים אחריהם. והם מטעים את עצמם בכך שהם חושבים שאי אפשר להבין את המציאות בשלמות. והם מטעים את עצמם בכך שהם חושבים שהם ראויים להנהיג אחרים. והם מטעים בכך גם אנשים אחרים שהולכים אחריהם. והם מייאשים את האדם מלהיות
מאושר באמת וכולי. ומי שהוא פיקח, אז הוא רואה את החיסרון של כל המנהיגים הרוחניים בעולם, בכך שאף אחד מהם לא מסוגל להצביע על איזה דבר ולומר, זה ... זה שהאדם מתבונן ומעמיק את מחשבתו בשכל של החכם האמיתי, לבסוף האדם רוכש את היכולת להכיל בתוכו את הבנת כל המציאות כולה. ואז האדם הופך להיות
מאושר באמת. ועוד נוסיף, כי כאשר האדם רואה שיש הרבה בעיות בעולם, וכאשר האדם רואה גם שיש בעיה אחת בעולם שאין לאף אחד פיתרון לבעיה הזאת, אז הפיקח ... יכול לקלוט עם החושים המחודדים שלו, שכנראה יש כאן איזה משהו. כי אם אף אחד לא מבין איזה דבר, אז אולי וכנראה דווקא שם טמון הפתרון והמפתח אל
האושר. ואולי דווקא שם דלת הכניסה לגן עדן. והתשובה לכל השאלות והפתרון לכל הבעיות, נעוץ ותלוי בדבר האחד שלאף אחד בעולם אין בו תשובה, שהוא השאלה ...