... חזקה. ומי שלא יודע מהו רעב, לא יכול לדעת מהו שובע. ובלי לדעת מהו רע, אי אפשר לדעת מהו טוב. ז"א, נניח לצורך העניין, שאהבה פירושה לרצות להיות בקרבת הישות שאותה
אוהבים. ונניח שאדם אכן רוצה להיות בקרבת ישות ... ובשלמות, שום דבר שהוא. כי ברגע שאוהבים איזה משהו בלי שום תנאים, ממילא כבר אי אפשר לא לאהוב אותו. ואם אי אפשר לא לאהוב אותו, הרי שאי אפשר אפילו לא לדמיין שלא
אוהבים אותו. ואז ממילא, כבר האהבה אליו מאבדת את ... גם כבר אין שום רע. ועוד נוסיף ונסביר את העניין מעוד נקודת מבט מקבילה, והיא, שאי אפשר לאהוב משהו אחד, יותר משאר הדברים, באהבה שאין בה שום תנאים. ולמה? כי אם
אוהבים משהו אחד בלי שום תנאים ממש, הרי שבעצם מוכנים לקבל אותו, בכל צורה שהיא. ואם מוכנים לקבל אותו בכל צורה שהיא, הרי שכבר
אוהבים את כל הצורות כולן בצורה שווה, ולא
אוהבים אותו יותר מאשר דבר אחר. לדוגמא: לאהוב אדם ... רע בעולם, ושזה יהיה בלי שום סיבה, כי זה הרי בלי שום תנאים, הרי שממילא זה אומר, שהאוהב, צריך לאהוב את הדבר הרע ביותר בעולם, בלי שום תנאים ובלי שום סיבה. ואם
אוהבים גם את הדבר הרע ביותר בעולם, הרי שממילא
אוהבים את כל הדברים כולם, ואז ממילא כבר אין ... לאהבה, היא בגלל שהוא הילד שלך. וזה בעצם אומר, שהאהבה היא בכלל לא כלפי הילד, אלא כלפי הקשר שיש בין הילד לבין ההורים. ז"א נניח שהילד עושה הכי רע בעולם, ועדיין
אוהבים אותו באהבה אין סופית (למרות שבפועל אין ... לשנאה. ובהחלט אפשר לאהוב משהו מוגדר, באהבה, כמעט בלי שום תנאים. אבל אי אפשר לאהוב משהו מוגדר, באהבה ללא שום תנאי. ואי אפשר לאהוב שום דבר בלי שום תנאים. כי אם
אוהבים בלי שום תנאים ממש, אז ממילא
אוהבים את הכל, ואז כבר אין משמעות לאהבה. ...